خطر ابتلا به کرونا در هواپیما کمتر از خطر برخورد صاعقه است

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران : رعایت استاندارها و شیوه نامه های بهداشتی سبب شد پروازهای هوایی به یکی از امن ترین روش های سفر ضروری در ایام شیوع کرونا تبدیل شوند.

خطر ابتلا به کرونا در هواپیما کمتر از خطر برخورد صاعقه است

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از همشهری آنلاین، خطر ابتلا به ویروس کرونا در یک پرواز کمتر از خطر صاعقه است.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در یک گزارش بیان کرد که تنها 44 مورد ابتلا به ویروس کرونا طی پروازهای هفت ماه نخست امسال (2020) ثبت شده است.

این در حالی است که در این مدت حدود 1.2 میلیارد مسافر به وسیله هوایی سفر نموده اند. در واقع احتمال ابتلا به کوید-19 در پرواز یک از 27 میلیون است، عددی بسیار کمتر از احتمال برخورد صاعقه که یک در 500 هزار است.

از دیگر سو، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار می دهند که سفر، احتمال ابتلا به کوید-19 را افزایش می دهد.

دکتر دیوید پاول، مشاور پزشکی یاتا، در این مصاحبه بیان کرد حتی اگر این آمار دست کم گرفته شده باشد و فرض کنیم 90 درصد موارد ابتلا گزارش نشده نیز باز احتمال ابتلا به یک در دو و نیم میلیون خواهد رسید که همچنان احتمالی بسیار اندک است.

این آمار مربوط به پیش از رواج استفاده از ماسک صورت است و در روزهای اخیر ارقام بسیار کاهش یافته است. اکنون تمام مسافران ضمن استفاده از ماسک، محیط پیرامون خود را نیز ضدعفونی می نمایند.

مدیران یاتا معتقدند موانع ایمنی متعددی در برابر ویروس کرونا در پرواز وجود دارد؛ سرعت بالای جریان هوا و استفاده از فیلترهای بیمارستانی HEPA سبب شده محیط پروازی نسبت به سایر محیط های داخلی یا روش های حمل ونقل، مساعدت کمتری برای انتشار ویروس ها داشته باشد.

یکی دیگر از موارد موثر، جایگاه های پرواز است؛ در حالی که مسافران رو به جلو هستند، جایگاه ها مانعی مناسب برای محدود کردن تعاملات رو در رو و انتشار ویروس به شمار می آیند.

با شیوع ویروس کرونا در دنیا، صنایع هوایی و فرودگاهی به دلیل متوقف و سپس محدود شدن پروزها زیان قابل توجهی داشتند.

مدیر عامل یاتا، الکساندر دو ژونیک، تاکید نمود هیچ چیز کاملا بی خطری وجود ندارد اما مجموعه اقدامات اجرا شده در خطوط پروازی در کنار آمار بسیار پایین موارد ابتلا نشان می دهد آزادی سفرهای هوایی با کرونا محدود نشده است.

استفاده از ماسک صورت و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، یکی از پرتاکیدترین نکات در شیوه نامه های مراقبی در برابر ویروس کرونا در دنیا است.

منبع: اقتصادنیوز

به "خطر ابتلا به کرونا در هواپیما کمتر از خطر برخورد صاعقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ابتلا به کرونا در هواپیما کمتر از خطر برخورد صاعقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید