خشونت پلیس دادستان کل را به کنگره کشاند

به گزارش وبلاگ دوست، پس از آنکه شهرداران 6 شهر ناآرام ایالات متحده امریکا از مداخله نظامی - امنیتی کاخ سفید در حوزه های تحت مدیریت شان ابراز نارضایتی نموده و در نامه ای از نمایندگان و سناتورهای کنگره خواستند با غیرقانونی اعلام کردن اعزام نیروهای مسلح فدرال به شهرهایشان، جلوی اقدامات تنش زای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا را بگیرد، کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا ویلیام بار، دادستان کل را برای ادای شهادت در این باره احضار کرد و بار قرار بود عصر دیروز در این کمیته حاضر گردد.

خشونت پلیس دادستان کل را به کنگره کشاند

این احضار در حالی است که ترامپ روز دوشنبه گفته بود، در نظر دارد 150 نیروی مسلح فدرال دیگر به این شهرها و به طور ویژه به پورتلند اورگان اعزام کند.

به گزارش نیویورک تایمز، بیش از یک سال بود که کنگره ویلیام بار، دادستان کل امریکا را برای ادای شهادت احضار ننموده بود و او هم شاید فکرش را نمی کرد که دست کم تا انتها دولت فعلی ترامپ احضار گردد اما اعزام نیروهای خشن فدرال به شهرهای ناآرام امریکا توسط رئیس جمهوری امریکا که به ناآرام تر و حتی ملتهب شدن این شهرها انجامید و مقامات محلی این شهرها را به ستوه آورد، باعث شد دادستان کل صبح دیروز سه شنبه حوالی ساعت 10 صبح به وقت محلی در کپیتال هیل حاضر گردد و به سؤالات اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان درباره این اعزام ها پاسخ دهد. جلسه ای که پیشاپیش گفته شده بود، پرتنش خواهد بود زیرا دموکرات های مجلس نمایندگان امریکا بشدت از عملکرد بار که تصمیمات سیاسی در حمایت از ترامپ می گیرد، ناراضی هستند و او را در این باره و البته با موضوع اعزام نیروهای فدرال سؤال پیچ خواهند کرد.

قیام شهرداران 6 شهر علیه ترامپ

برگزاری این جلسه استماع یک روز پس از درخواست مکتوب شهرداران پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس سیتی، واشنگتن دی سی و آلبوکرک (بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکو) از سناتورها و نمایندگان کنگره برای غیرقانونی خواندن اعزام نیروهای فدرال حاکی از آن است که کنگره یا دست کم دموکرات های کنگره هم دغدغه برخورد با دولت در ملتهب تر کردن شهرهای ناآرام را داشتند. شهرداران در نامه خود نوشته بودند: این دولت نباید هرگز تا این حد بی پروا و آشکارا از نیروی فدرال در شهرهایی که مسئولیت تأمین امنیت شان با مقامات محلی است، استفاده می کرد.

این شهرداران همچنین در درخواست مکتوب خود به این نکته اشاره کردند که نیروهای مسلح فدرال که به شهرهایشان اعزام شده اند، مدام در مناطق مختلف شهر گشتزنی می نمایند و شهروندانی را که هیچ گناهی ندارند دستگیر می نمایند. در حالی که بهتر بود قبل از اعزام این نیروها با مقامات محلی مشورت می شد.

دولت ترامپ بیشترین تعداد نیروهای فدرال را به شهر پورتلند اورگان که این روزها بشدت ناآرام است اعزام نموده و روز دوشنبه هم بی توجه به اعتراض شهردار پورتلند و 5 شهردار دیگر به این اعزام ها، اظهار داشت میخواهد نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند و دیگر شهرهای شلوغ بفرستند. روزنامه امریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت، دولت ترامپ در نظر دارد دست کم 100 نیروی فدرال دیگر به پورتلند اعزام کند زیرا رویارویی معترضان به نژادپرستی و نیروهای فدرال در این شهر شدت گرفته است. در پی بالا دریافت این درگیری ها ترامپ روز دوشنبه در توئیتر ادعا کرد، اگر نیروهای فدرال در شهر حضور نداشتند، نیروهای محلی پورتلند و تجهیزات شان یک روز هم نمی توانست مقابل معترضان دوام بیاورد.

حکم قاضی فدرال علیه نیروهای ترامپ

به گزارش نیویورک تایمز، این ادعای ترامپ در حالی است که هم شهردار پورتلند و هم شهرداران دیگر شهرهای امریکا که این روزها ناآرام هستند، بارها و بارها گفته اند، تظاهرات هایی که از حدود 60 روز قبل در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس شروع شد، تا قبل از اعزام نیروهای فدرال، مسالمت آمیز و کاملاً تحت کنترل نیروهای امنیتی محلی بود. در بعضی شهرهای امریکا حتی تظاهرات های ضدنژادپرستی انتها یافته یا بسیار کمرنگ شده بود اما پس از آنکه در پورتلند و سیاتل نیروهای فدرال برخوردهای بشدت خشنی با معترضان کردند، روزهای شنبه و یکشنبه تظاهرات ها در شهرهای دیگر امریکا دوباره از سر گرفته شد و معترضان برای اعلام همبستگی با معترضان پورتلند و سیاتل به طور گسترده به خیابان ها آمدند. یکی از دلایل ناخرسندی مردم و مقامات شهرها از نیروهای فدرال این است که این نیروها بیش از اندازه از زور استفاده می نمایند و برایشان هیچ فرقی ندارد که به فردی که حمله می نمایند، یک مادر است یا یک فرد معلول و ناتوان یا یک خبرنگار. در حالی که روز آدینه یک قاضی فدرال حکمی صادر و در آن تأکید کرد در جریان تظاهرات ها نیروهای فدرال حق دستگیر کردن یا آسیب رساندن به وبلاگ دوست یا ناظران قضایی را ندارند. در حال حاضر در محاکم قضایی امریکا از دولت ترامپ دست کم چهار مورد شکایت درباره اعزام نیروهای فدرال به شهرها شده و هم مقامات محلی و هم مقامات ایالتی بارها از کاخ سفید خواسته اند این نیروها را از شهرها خارج کند.

کووید 19 در کمین مناظره های انتخاباتی ترامپ - بایدن

تبدیل شدن ناآرامی های شهرهای مختلف امریکا به یک چالش جدی برای ترامپ در آستانه انتخابات در حالی است که بحران همه گیری ویروس کرونا هم همچنان در این کشور وجود دارد و این بحران که رقابت های انتخاباتی را تا به امروز بشدت تحت تأثیر قرار داده است، بعید نیست مناظره های انتخاباتی ترامپ و جو بایدن، رقیب دموکراتش را هم تحت الشعاع قرار دهد. نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن قرار بود 29 سپتامبر در دانشگاه نوتردام شهر ساوت بند ایالت ایندیانا برگزار گردد اما به خاطر نگرانی های مربوط به همه گیری کووید 19 گفته شده در ایالت اوهایو در شهر کلیولند در دانشگاه وسترن ریزرو برگزار می گردد. دومین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن هم که روز 15 اکتبر برگزار می گردد، ابتدا قرار بود در دانشگاهی در میشیگان برگزار گردد اما حالا گفته شده در میامی برگزار می گردد. سومین و آخرین مناظره ترامپ - بایدن هم در روز 22 اکتبر در شهر نشویل برگزار می گردد البته در صورتی که بحران همه گیری ویروس کرونا و دیگر بحران های داخلی امریکا مانع برگزاری دو مناظره نخست نگردد.

منبع: ایران آنلاین

به "خشونت پلیس دادستان کل را به کنگره کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت پلیس دادستان کل را به کنگره کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید