خبرنگاران گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد

به گزارش وبلاگ دوست، اراک - خبرنگاران - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه های پیشیابی هوا پدیده گرد و خاک مناطق مختلف این استان را تا 24 ساعت آینده فرا می گیرد.

خبرنگاران گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد

رضا مردای روز جمعه در گفت و گو با وبلاگ دوست اضافه کرد: عبور موج کم ارتفاع تراز میانی جو تا فردا (شنبه) موجب ناپایداری هوا در استان مرکزی می شود.

وی بیان نمود: بیشتر این ناپایداری ها که تا شنبه شب ادامه دارد، به صورت وزش باد شدید است که در برخی از نقاط به طور لحظه ای از 80 کیلومتر بر ساعت بیشتر خواهد شد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: همچنین شرایط کماکان برای انتقال گردوخاک از کشور عراق به کشور مهیا است که می تواند موجب کاهش بیشتر دید افقی و کیفیت نامطلوب هوا تا فردا (شنبه) در استان شود.

مرادی مطرح نمود: در ساعات بعدازظهر امروز (جمعه) تا اوایل شب رشد ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: با عبور این سامانه و شمالی شدن جریانات جوی از شنبه شب دمای هوا بطور محسوسی کاهش پیدا می کند، بطوریکه در برخی از مناطق سردسیر استان مرکزی دمای هوا به زیر صفر می رسد و این شرایط دمایی تا روز دوشنبه تداوم دارد و پس از آن تا خاتمه هفته آینده فرایند تدریجی دمای هوا پیش بینی شده است.

171 و 2 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تا به امروز به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید