جویدن هسته انگور مفید است یا مضر؟

به گزارش وبلاگ دوست، انگور یکی از میوه های محبوب تابستانی است که در سراسر دنیا با رنگ ها و گونه های مختلفی یافت می گردد. بعضی از انگورها فاقد هسته و بعضی از آنها نیز دارای هسته اند. هسته بعضی از انگورها یک عدد و بعضی دیگر چند عدد هستند. گاهی هسته های انگور کمی برای جویدن سفت به نظر می رسند و گاهی هم انگورها هسته های نرم و آبداری دارند.

جویدن هسته انگور مفید است یا مضر؟

هسته انگور و داروهای رقیق نماینده خون

هرچند که برخی ها ادعا می نمایند که هسته انگور در صورت جویده شدن طعم تلخی در دهان به وجود می آورد، اما بهتر است بدانید که هسته انگور معمولا یک خوراکی بدون طعم است و شاید تلخی آن ناشی از گسی خود هسته باشد.

فرضیه هایی که مصرف هسته انگور را برای افراد مجاز نمی دانند، همان هایی هستند که می گویند جویدن هسته انگور می تواند خون را رقیق کند و اگر هسته انگور همزمان با مصرف داروهای رقیق نماینده خون مانند وارفارین استفاده گردد، می تواند فرد را به مشکل دچار کند. این فرضیه به آن دلیل رد می گردد که شما باید حجم بسیار فراوانی از هسته انگور را بجوید تا باعث ایجاد تداخل در کارکرد داروهای رقیق نماینده خون گردد یا حجم بسیار بالایی از هسته انگور را بجوید تا خون تان رقیق گردد.

بنابراین، این فرضیه تقریبا مردود است و شما می توانید بدون نگرانی، هسته های انگورهای هسته دار را همراه با میوه انگور بجوید. فقط اگر حجم بالایی از داروهای رقیق نماینده خون را در طول روز مصرف می کنید، بد نیست که در این مورد با پزشک معالج تان نیز مشورتی داشته باشید.

فواید مصرف هسته انگور

هسته انگور (خصوصا انگورهای بنفش، قرمز و سیاه) دارای پلی فنول های بسیار قوی است که می توانند باعث کاهش قابل توجه التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در هسته انگور به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سندرم متابولیک هم یاری می نمایند. افرادی که به طور منظم انگور را با هسته اش می خورند، کمتر با خطر افزایش قند خون، افزایش کلسترول خون و افزایش فشار خون روبه رو می شوند.

از طرف دیگر، هسته انگور دارای فلاونوئیدهایی مانند اسید گالیک، کاچین و اپی کاچین است که همگی به وسیله مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن باعث کاهش چشمگیر التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز و سیستم ایمنی می شوند. به همین دلیل هم جویدن هسته انگور (خصوصا در این تابستان کرونایی) اهمیت فراوانی پیدا می نماید.

نکته قابل توجه دیگر درباره هسته انگور این است که این خوراکی حجم مناسبی از ملاتونین را هم در خود جای داده است. ملاتونین جزو هورمون های تنظیم نماینده چرخه خواب در بدن است. بنابراین، افرادی که اختلال خواب دارند هم می توانند انگورهای هسته دار را برای وعده قبل از خواب شان انتخاب و مصرف نمایند.

منبع: همگردی

به "جویدن هسته انگور مفید است یا مضر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جویدن هسته انگور مفید است یا مضر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید