جهش یک کشور عربی

به گزارش وبلاگ دوست، بر اساس آمارهای اخیر دولت اردن، بخش توریستی این کشور در فاصله ماه های ژانویه تا جولای 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش توریست داشته و در مجموع سه میلیون نفر به این کشور عربی سفر نموده اند.

جهش یک کشور عربی

فیصل شبول، وزیر ارتباطات دولت اردن گفت: این پادشاهی در هفت ماه اول سال 2023 از بیش از سه میلیون جهانگرد میزبانی کرد که نشان دهنده افزایش بیش از 50 درصد جهانگردی ورودی به اردن است، در حالی که عایدیهای جهانگردی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش یافته است.

او که سخنگوی رسمی دولت نیز هست، این آمارها را در دومین کنفرانس سالانه با عنوان نقش رسانه ها در دستیابی به توسعه پایدار در بخش جهانگردی خاطرنشان کرد.

وزیر جهانگردی اردن نیز شرح داد که جهانگردی 14.6 درصد به فراوری ناخالص داخلی اردن یاری می نماید و به طور مستقیم تقریبا زمینه اشتغال 57 هزار نفر را فراهم نموده است.

آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که عایدی جهانگردی اردن تنها در ماه ژوئن به 630 میلیون دلار رسیده که نشان دهنده افزایش قابل توجه 28.8 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است.

علاوه بر این، هزینه های شهروندان اردنی برای سفر و فعالیت های جهانگردی خارج از کشور با 46.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 905.5 میلیون دلار در نیمه اول سال رسیده است.

بعلاوه در سه ماه نخست سال 2023، عایدی جهانگردی اردن شاهد افزایش 88.4 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال قبل بود و به 1.671 میلیارد دلار رسید که به علت افزایش قابل توجه ورود جهانگردان به اردن بوده است.

اردن میزبان تعداد قابل توجهی از جاذبه های جهانگردی است که از جمله آن ها به محوطه های باستانی و تاریخی پترا و تماشاخانه رومی اشاره نمود.

منبع: گردشبان

به "جهش یک کشور عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش یک کشور عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید