جزیره راجا آمپات،جزیره عروس دریایی

به گزارش وبلاگ دوست، اندونزی کشوری شگفت انگیز است که هنوز هم بخش های بسیاری از آن ناشناخته باقی مانده اند. جزیره راجا آمپات از جمله جزایر زیبا و خارق العاده در اندونزی است که هنوز هم، بسیاری افراد از وجود آن بی خبرند. جزیره ای که ماهی های رنگارنگ و عروس دریایی هایش، باعث شده به تازگی جهانگرد های بسیاری به این سمت کشانده شوند. به دور از آسمان خراش هایی که دید را محدود می کنند، به دور از تابلوهای تبلیغاتی و سر و صدای آزاردهنده بی خاتمه، در طبیعتی بکر و بهشتی فوق العاده، جزیره راجا آمپات را خواهید دید.

جزیره راجا آمپات،جزیره عروس دریایی

جزیره راجا آمپات کجاست؟

جزیره راجا آمپات، در شرق اندوزی قرار گرفته است و امروزه، لقب سرزمین چهار پادشاه را به خود اختصاص داده است. راجا به معنی پادشاه است و آمپات به معنی چهار، از این رو به این جزیره سرزمین چهار پادشاه می گویند. دلیل این نامگذاری، به داستان زنی باز می گردد که بعد از پیدا کردن هفت تخم، چهار تخم در بین آن ها رشد کردند. این چهار تخم به چهار پادشاه تبدیل شدند. سه تخم دیگر هم به سنگ، شبح و زن تبدیل شدند. با این که این داستان کاملا اساطیری و از ذهن ساخته است اما اندونزیایی ها به آن اعتقاد راسخ دارند.

چرا به راجا آمپات سفر کنیم؟

جزیره راجا آمپات به خاطر تنوع زیست دریایی و فضاهای بی نهایت زیبا و خاصی که دارد، شهرت دارد. بیش از 1300 نوع ماهی و 75 درصد از انواع مرجان های جهان را می توانید در این جزیره اندونزیایی تماشا کنید. بدین ترتیب شما با متنوع ترین کتابخانه زنده آبزیان در جزیره راجا روبرو خواهید شد.

در بندر عروس دریایی هم، زیبایی خیره کننده عروس های دریایی را مشاهده می کنید. بی شک بندر عروس دریایی جزیره راجا آمپات بهترین بخش این جزیره است. جایی که تجمع بسیاری از عروس های دریایی شب رنگ را مشاهده می کنید.

لذت غواصی در راجا آمپات

جزیره راجا آمپات برای افرادی که علاقه به غواصی دارند، امکاناتی را فراهم کرده است که می توانند، در زیر آب، با لاکپشت ها، صدف های غول پیکر یک متری، انواع ماهی ها و مرجان ها روبرو شوند. کافی است که دل به دریا بزنید و از احساس خوبی که در مواجهه با این آبزیان دارید، لذت ببرید. نقاطی که قابلیت غواصی دارند توسط کاوشگر مشهور انگلیسی، الفرد راسل والاس در سال 1860 مشخص شد و هنوز هم، این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لذت قایق سواری در آب های جزیره راجا آمپات

قایق سواری هم برای افرادی که دوست دارند از مناظر شگفت انگیز این جزیره لذت ببرند، انتخاب مناسبی است. اگر از شنا می ترسید و یا از لمس موجودات زیر دریا، واهمه دارید، بهترین انتخاب، استفاده از قایق های اجاره ای است. به قول قدیمی ها، هم فال است و هم تماشا.

منبع: سفرمی

به "جزیره راجا آمپات،جزیره عروس دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره راجا آمپات،جزیره عروس دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید