تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون 15، هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می دانیم

به گزارش وبلاگ دوست، طبق گزارش ها در روز 12 سپتامبر معادل با 21 شهریور، اپل آیفون های نو خود را در رویداد Wanderlust معرفی خواهد نمود. انتظار می رود در این رویداد چهار مدل عرضه گردد: آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرومکس که ممکن است آیفون 15 اولترا نیز نامیده گردد.

تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون 15، هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می دانیم

تینا مزدکی- تنها یک روز مانده به رونمایی از سری تازه آیفون و پیش بینی میگردد که نسخه های تازه، به روزرسانی های جالبی دریافت نموده باشند. این به روزرسانی ها می تواند بسیاری از مردم را به فکر ارتقاء تلفن های همراهشان بیاندازد.

خبر خوب برای هواداران گوشی های اپل/ جنس استثنایی فریم آیفون 15

این قلم جادویی روی آب می نویسد /عکس

طراحی پیشرفته

از نظر طراحی، پیشرفت های قابل توجهی به چشم میخورد. وقتی صحبت از قسمت پشتی گوشی ها به میان می آید، انتظار می رود که هر دو آیفون 15 و 15 پلاس از طراحی مشابه مدل های آیفون 14 بهره ببرند که دارای دوربین دوگانه است. با این حال، شایعه ای وجود دارد که پشت آن دارای شیشه مات خواهد بود. به طور معمول، روکش شیشه ای مات برای مدل های Pro در نظر گرفته شده است، این در حالی است که مدل های معمولی روکشی براق داشتند. گفته می گردد فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است که دوام را ارتقا می دهد و دکمه جابجایی بی صدا مانند دیگر ایفون ها همچنان در سمت چپ واقع شده است.

با نگاهی به جلوی گوشی ها، پیش بینی می گردد که مقدار و رزولوشن نمایشگر همچون مدل های سال گذشته باقی بماند. این بدان معناست که آیفون 15 احتمالاً دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 2532 × 1170 پیکسل است. از سوی دیگر، آیفون 15 پلاس ممکن است دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2778 در 1284 پیکسل باشد. شایان ذکر است که انتظار می رود هیچ یک از آنها ویژگی ProMotion را نداشته باشند که نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می دهد. در عوض، آنها قرار است دارای پنل های 60 هرتزی باشند.

یک ویژگی تازه!

در یک یادداشت متفاوت، شایعه شده است که اپل ویژگی جزیره پویا یا همان Dynamic Island را در این دستگاه ها معرفی می نماید. Dynamic Island اپل یک رویکرد تازه به طراحی ناچ است که با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس معرفی گردید. به جای فضای معمولی سیاه شده در بالای صفحه، جزیره دینامیک دارای یک بریدگی است که توانایی تغییر شکل و مقدار آن وجود دارد. این یک عنصر تعاملی است که می تواند اطلاعات مختلفی مانند تماس های دریافتی، هشدارها، اعلان ها، احراز هویت Face ID، ناوبری گام به گام، کنترل های پخش موسیقی و موارد دیگر را نمایش دهد.

نکته جالب این است که می توان برای دسترسی به عملنمودهای مختلف یا راه اندازی برنامه ها، روی این قسمت ضربه زد یا برای مدت طولانی آن را فشار داد، که اساساً به عنوان میانبر چندوظیفه ای عمل می نماید. با وجود تطبیق پذیری، Dynamic Island همچنان دوربین جلوی TrueDepth آیفون و سنسورهای مسئول Face ID را در خود جای میدهد.

تراشه پر قدرت تر از آیفون14

انتظار می رود آیفون 15 و 15 پلاس حداقل به مقدار مدل های پرو سال گذشته قدرتمند باشند زیرا گفته می گردد چیپست اپل A16 Bionic را در خود جای داده اند. با توجه به اظهارات خود اپل، تراشه A16 Bionic دارای 7٪ CPU سریعتر از A15 Bionic در آیفون 14 است. سرعت کلاک پایه آن 3.46 گیگاهرتز در مقایسه با 3.23 گیگاهرتز در A15 است. برای اینکه تصور بهتری از مقدار پیشرفت تراشه داشته باشید، A15 دارای 805,699 امتیاز است، در حالی که A16 حدود 947,554 امتیاز دارد.

باتری ارتقا یافته

گفته میگردد مدل های 15 و 15 پلاس، احتمالاً 6 گیگابایت رم را به عنوان نقطه آغاز حفظ خواهند کرد و حافظه این سری از آیفون نیز با 128 گیگابایت آغاز می شوند. یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه در ظرفیت باتری است. بر اساس این گزارش، انتظار می رود آیفون 15 از باتری 3877 میلی آمپر ساعتی تغذیه کند، بعلاوه 15 پلاس قرار است باتری 4912 میلی آمپر ساعتی دریافت کند. این نشان دهنده افزایش 18 درصدی مقدار باتری برای آیفون 15 و افزایش 13.6 درصدی برای 15 پلاس در مقایسه با مدل های قبلی است.

همانطور که می دانیم، اپل در امسال در حال انتقال خود به پورت شارژ USB-C برای کل سری آیفون است. شایعات حاکی از آن است که این برند برای شارژ دستگاه یک درگاه USB-C در نظر گرفته است که آن را در جعبه عرضه خواهد نمود. این موضع در واقع به این معناست که اگر یک شارژر قدیمی درگاه USB-A پنج واتی دارید، امسال باید یک شارژر تازه خریداری کنید.

ارتقای بزرگ دیگری در بخش دوربین در راه است

طبق گزارش ها، انتظار می رود مدل های پایه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی انحصاری اپل سونی با دیافراگم ƒ/1.6 برای دوربین اصلی باشند. که یک ارتقا قابل توجه نسبت به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 است. افزایش مگاپیکسل به تصاویر اجازه وضوح بالاتر با جزئیات بهبود یافته را می دهد. یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گگرددگی دیافراگم ƒ/2.4 نیز روی آن وجود خواهد داشت. بعلاوه انتظار می رود دوربین جلوی داخل جزیره پویا دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.9 و فوکوس اتوماتیک باشد.

رنگین کمان آیفون

همه مدل های آیفون تا پیش از این، بدون در نظر گرفتن رنگ خود دستگاه، با یک کابل لایتنینگ سفید همراه با یک کت پلاستیکی سفید عرضه می شدند. با این حال، امسال همه مدل های آیفون 15 به پورت استاندارد USB-C تغییر می نمایند. ظاهراً اپل تصمیم گرفته است که کابل های همسان رنگ را برای هر دستگاه اضافه کند تا شاید اینطوری این تغییرش را جشن بگیرد!

در خصوص گزینه های رنگ آیفون نیز، طبق تصاویر فاش شده از کابل ها و دیگر اطلاعات لو رفته می توان انتظار داشت این دستگاه ها در رنگ های فیروزه ایCyan، آبی روشن light blue، مشکیblack، سفیدstarlight، زردyellow و صورتی مرجانی coral pink در هنگام عرضه در دسترس باشند. برای این محصول تازه انتظار می رود که قیمت آیفون 15 از 799 دلار آغاز گردد و بعلاوه این هزینه برای مدل 15 پلاس از 899 دلار آغاز گردد.

227323

منبع: خبرآنلاین

به "تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون 15، هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون 15، هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید