تصویر روز ناسا: سحابی روح (W 5)

به گزارش وبلاگ دوست، ستارگان در روح ملکه اتیوپیا درحال شکل گیری هستند. به بیان دقیق تر، یک منطقه بزرگ ستاره زایی به نام سحابی روح در صورت فلکی ذات الکرسی (Cassiopeia) قرار گرفته است که طبق اسطوره های یونان، او همسر پادشاهی است که در گذشته های دور بر سرزمین های بالایی اطراف رود نیل فرمان روایی می کرد.

تصویر روز ناسا: سحابی روح (W 5)

سحابی روح واقع در صورت فلکی ذات الکرسی، در تصاویر معمولاً همراه با سحابی قلب دیده می شود.

در تصویر امروز ناسا چه می بینیم؟

ستارگان در روح ملکه اتیوپیا درحال شکل گیری هستند. به بیان دقیق تر، یک منطقه بزرگ ستاره زایی به نام سحابی روح در صورت فلکی ذات الکرسی (Cassiopeia) قرار گرفته است که طبق اسطوره های یونان، او همسر پادشاهی است که در گذشته های دور بر سرزمین های بالایی اطراف رود نیل فرمان روایی می کرد.

سحابی روح که با عنوان Westerhout 5 (W5) نیز شناخته می شود، چند خوشه ستاره ای باز، برآمدگی ها و ستون هایی که به وسیله غبار کیهانی تیره شده اند و حباب های بزرگ توخالی را که به وسیله باد های ستاره های جوان پرجرم شکل گرفته اند، در خود جای داده است.

سحابی روح در فاصله 6500 سال نوری از ما قرار گرفته است و وسعت آن تقریباً 100 سال نوری است. تصاویر این سحابی معمولاً در کنار همسایه اش سحابی قلب (IC 1805) نشان داده می شود. این تصویر ترکیبی از نوردهی ها در رنگ های مختلف است: رنگ قرمز که به وسیله گاز هیدروژن ساطع می شود، زرد به وسیله گوگرد و آبی به وسیله اکسیژن منتشر می شود.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "تصویر روز ناسا: سحابی روح (W 5)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر روز ناسا: سحابی روح (W 5)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید