تاثیر فروش اوراق سلف نفتی بر فرایند معاملات بورس

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران : کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اوراق سلف نفتی با توجه به اختیار خرید و سود نسبتا مشخصی که برای آن متصور است دو کمیت را به بازار یادآوری کرد که برای رشد بورس بسیار مهم است و اگر تحلیلگران و سرمایه گذاران دقت بیشتری را در این اعداد داشته باشند به یک سری از پارامترها دست پیدا می کنند که نگرانی ها را برای ادامه رشد بازار مرتفع خواهد کرد.

تاثیر فروش اوراق سلف نفتی بر فرایند معاملات بورس

امیرعلی امیرباقری درخصوص واکنش منفی بورس به شوک های خبری اظهارکرد: طبق صحبت های اجرا شده، در بازار هفته گذشته شدت عرضه ها افزایش یافت که این موضوع از دو جهت قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: در ابتدا چنین واکنشی در بازار به دلیل اینکه قیمت های موجود در برخی از نمادهای مختلف بازار با سطوح مقاومتی روبه رو شده بودند طبیعی به نظر می رسد.

امیرباقری اظهارکرد: موضوع دیگر که منجر به افزایش عرضه در بازار شد، شوک های خبری بود که به بازار مخابره شد و معاملات این بازار واکنش منفی را نسبت به این خبر از خود نشان دادند.

وی اظهارکرد: یکی از بحث های مدنظر که بازار نسبت به آن حساسیت نشان داد، بحث فروش سهام عدالت بود که بعدا معین شد 600 میلیارد تومان معادل پنج درصد از ارزش معاملات بازار فروش سهام عدالت صورت گرفت.

به گفته امیرباقری، هفته گذشته بازار با یک سری حساسیت ها روبه رو بود که اکنون در حال برطرف شدن است.

جذابیت های اوراق سلف نفتی برای بازار

امیرباقری با بیان اینکه اوراق سلف نفتی معرفی شده به بازار توسط وزارت نفت از دو بعد برای بازار دارای جذابیت است، افزود: این اوراق با توجه به اختیار خرید و سود نسبتا معینی که برای آن متصور است دو کمیت را به بازار یادآوری کرد که برای رشد بورس بسیار مهم است و اگر تحلیلگران و سرمایه گذاران دقت بیشتری را در این اعداد داشته باشند به یک سری از پارامترها دست پیدا می کنند که نگرانی ها را برای ادامه رشد بازار مرتفع خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکی از مسائل موجود، نرخ بازدهی این اوراق است که نشان دهنده نرخ حدود 19 درصد است، اظهارکرد: این اوراق همراه با ریسک است و نشان می دهد که قسمتی از این 19 درصد صرف ریسک می شود و قسمتی دیگر نرخ بازده بدون ریسک است که در کل عدد پایینی به نظر می رسد.

وی اظهارکرد: نکته دیگر این است که از قیمت پیش فروش هر بشکه نفت می توان نرخ تقریبی دلار را استخراج کرد، این نشان می دهد نرخ دلاری که این اوراق با آن قیمت گذاری شده در محدود 23 هزار تومان است که این امر همسو با رشد و در جهت فرایند صعودی میان مدت و بلندمدت بازار سرمایه واقع شده است.

امیرباقری با با تاکید بر اینکه این موضوع می تواند تا حدودی از التهابات بازار را کاهش دهد، گفت: جو فروش هیجانی از سمت حقیقی و حقوقی ها فروکش می کند و انتظار داریم بازار به مدار رشد خود بازشود.

منبع: اقتصادنیوز

به "تاثیر فروش اوراق سلف نفتی بر فرایند معاملات بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فروش اوراق سلف نفتی بر فرایند معاملات بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید