برگزاری متمرکز لیگ والیبال و تاثیر در هزینه تیمها، راضی کننده است

به گزارش وبلاگ دوست، پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل جلوگیری از ابتلای بازیکنان والیبال، تصمیم بر این شد تا مسابقات دور رفت به صورت متمرکز در سه هفته برگزار شود. پس از پایان دو هفته از رقابت ها، نقاط قوت و ضعف شیوه برگزاری لیگ متمرکز از سوی تیم ها عنوان شد. نکته قابل توجهی که بسیار از سوی تیم ها مطرح شد، بحث سُر بودن سالن خانه والیبال تهران بود و همچنین دریافت مبلغ 6 میلیون تومان از تیم ها به عنوان هزینه برگزاری مسابقات؛ این مبلغ در حالی از تیم ها گرفته می شود که پیش از آغاز رقابت ها، هر تیمی مبلغ 150 میلیون تومان برای ورودی پرداخت می کند.

برگزاری متمرکز لیگ والیبال و تاثیر در هزینه تیمها، راضی کننده است

درحالیکه میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال ادعای تیم ها برای دریافت هزینه از سوی فدراسیون را رد کرد که سرپرستان مدعی هستند برای هر بازی که در جدول میزبان هستند مبلغ 6 میلیون تومان به حساب فدراسیون برای بازی در خانه والیبال و یا سالن فدراسیون واریز می شود.

مهدی نفر سرپرست تیم والیبال پیکان تهران در گفتگو با وبلاگ دوست درباره پرداخت مبلغ 6 میلیون تومان گفت: برای هر بازی که در جدول میزبان هستیم، مبلغ 6 میلیون تومان پرداخت می کنیم. در واقع این مبلغ به حساب فدراسیون والیبال می رود و برای میزبانی هر دو سالن خانه والیبال و سالن فدراسیون خواهد بود. حتی بازی هایی که به میزبانی خانه والیبال است، مبلغ را به حساب فدراسیون واریز کرده ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت چنین هزینه های معقول است یا خیر؟ گفت: در سال های گذشته مبلغ 5 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می کردیم، البته با توجه به افزایش هزینه ها، این مبلغ معقول است اما باید در بحث ورودی مسابقات لحاظ شود.

سرپرست تیم والیبال پیکان تهران درباره سُر بودن سالن خانه والیبال اضافه نمود: زمین خانه والیبال سُر است ولی قطعاً استانداردهای لازم را برای برگزاری مسابقات داشته که تائید شده است. ما نیز به نظر دوستان در بحث برگزاری رقابت ها تمکین می کنیم.

نفر در پاسخ به این سؤال که آیا در مجموع هزینه های شیوه متمرکز برای تیم والیبال پیکان به نسبت گذشته کاهشی بوده یا خیر؟ گفت: هم برای تیم های شهرستانی و هم تیم های تهرانی، فرایند کاهشی بوده است.

محمد شعبانپور سرپرست تیم والیبال هراز آمل نیز در گفتگو با وبلاگ دوست درباره تفاوت هزینه ها در شیوه متمرکز گفت: هزینه ها برای تیم ما در شیوه متمرکز بیشتر شده چرا که پیش از این در بازی هایی که میزبان بودیم، نهایت 15 میلیون تومان هزینه پرداخت می کردیم اما در حال حاضر حدود 40 میلیون برای هر بازی هزینه می کنیم. برای مثال در هفته آینده که باید به تهران سفر کنیم، در جدول میزبان دو رقابت هستیم که ما باید برای برگزاری بازی روز شنبه، روز پنجشنبه یعنی دو روز جلوتر به تهران سفر کنیم درحالی که اگر در آمل بودیم، تنها هزینه یک شب هتل پرداخت می شد اما حال هزینه ایاب و ذهاب و هتل باید دو روز بیشتر محاسبه شود. در واقع مابه التفاوت در هفته هایی که میزبان بودیم، حدود 20 میلیون تومان و هفته هایی که میهمان بودیم، چیزی حدود 10 میلیون تومان می باشد.

وی درباره پرداخت 6 میلیون تومان به حساب فدراسیون گفت: واقعاً نمی دانم این هزینه بابت چه چیزی است، می گویند برای داوری دریافت می شود درحالی که نه پخش زنده ای صورت می گیرد و ما حتی پول پخش آن را خودمان می دهیم و هیچیک از مسئولان شهرمان در سالن حضور ندارند و از تماشاگر محروم هستیم. وظیفه ما نیست که هزینه داور و ناظر را بدهیم. در تهران این پول از ما گرفته می شود.

سرپرست تیم والیبال هراز آمل در پاسخ به این سؤال که این هزینه را به حساب فدراسیون واریز می کنید یا خیر؟ اضافه نمود: چه خانه والیبال و چه سالن فدراسیون میزبان باشد، ما پول را به حساب فدراسیون واریز می کنیم و تا زمانی که پول واریز نشود، حق بازی نداریم و این پول در حالی واریز می شود که سالن خانه والیبال تهران سُر است و نمی شود در آن بازی کرد.

بیژن فرج زاده سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز در گفتگو با وبلاگ دوست درباره اعمال هزینه ها گفت: برای تیم ما هزینه ها نسبت به گذشته کاهشی بوده چرا که دیگر برای سفر به برخی از استان ها نیاز به دو پرواز نداریم بلکه یک پرواز تا تهران انجام می شود و سه بازی در هفته صورت می گیرد.

وی درباره پرداخت مبلغ 6 میلیون تومان نیز گفت: نسبت به این مبلغ اعتراض کرده ایم اما به جایی نرسید و ما همچنان پرداختی داریم، این مبلغ در حالی از ما گرفته می شود که ما ورودی مسابقات را پرداخت کرده ایم. مبلغ را نیز به حساب فدراسیون واریز می کنیم و پرداخت این مبلغ منصفانه نیست.

فرج زاده اضافه نمود: زمانی که ما میزبان هستیم، فقط هزینه یک شب هتل به همراه عوامل اجرایی سالن را داریم که این مبلغ نیز 6 میلیون تومان نمی شود و هیچ پولی هم به حساب هیئت استان واریز نمی کردیم. در نهایت هزینه یک آمبولانس 150 هزار تومان می شود این در حالی است که اجاره سالن را نداریم. این را نیز باید گفت که برای هر مسابقه حداقل 10 میلیون تومان برای PCR هزینه می کنیم و این تیم ها را دچار مشکل کرده است. ای کاش حداقل فدراسیون کمک کند و پول هایی برای میزبانی دریافت نکند.

وی در سرانجام گفت: نکته دیگر سر بودن سالن خانه والیبال تهران است. زمانی که برای نخستین بار در این سالن تمرین کردیم، برخی از بازیکنان پس از نیم ساعت تمرین نسبت به سر بودن زمین اعتراض کردند. مسعود غلامی در این زمین سر خورد. شاید در وهله اول تیم ها از این موضوع آسیب ببینند اما فدراسیون این را در نظر بگیرد که ملی پوشان اگر به این دلیل دچار آسیب شوند، ضربه اصلی را تیم ملی در آستانه بازی های المپیک خواهد خورد پس بهتر است چاره ای در این زمینه اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری متمرکز لیگ والیبال و تاثیر در هزینه تیمها، راضی کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری متمرکز لیگ والیبال و تاثیر در هزینه تیمها، راضی کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید