برنامه دولت برای مقرون به صرفه کردن قیمت گوشت ، هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: دولت میخواهد کمی از ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار گوشت کند تا از التهاب بازار گوشت بکاهد.

برنامه دولت برای مقرون به صرفه کردن قیمت گوشت ، هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟

وبلاگ دوست- خدیجه نوروزی: علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع نمایندگان گوشت گوسفندی تهران در گفت و گو با وبلاگ دوست گفت: در دو هفته اخیر بازار گوشت گران شده است و افزایش قیمت داشته ایم که دلیل آن گرانی دام زنده است. دام هم گران است هم کم.

وی ادامه داد: دامداری که با نهاده های دامی گران دام خود را پرورش داده است برای تحویل دام خود به کشتارگاه پولش را به نرخ روز می خواهد. طبیعی که دام خود را مقرون به صرفه نفروشد بنابراین دام هر میزان گران گردد روی بازار گوشت هم تاثیر می گذارد و با افزایش قیمت روبرو خواهیم شد.

ملکی به قیمت دام زنده در شهرستان ها و تهران اشاره نمود و اضافه نمود: قیمت دام زنده در شهرستان ها به ازای هر کیلوگرم 112 تا 113 هزار تومان است و این قیمت درتهران به ازای هر کیلوگرم 120 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع نمایندگان گوشت گوسفندی تهران در مورد تزریق گوشت به بازار از سوی دولت و متعادل کردن قیمت ها گفت: ما به شرکت پشتیبانی امور دام کشور پیشنهاد داده ایم که از ذخایر استراتژیک استفاده نمایند تا التهاب بازار کاهش یابد و شاهد کاهش قیمت ها باشیم. البته امروز نیز قرار است یک جلسه ای در این باره تشکیل دهیم و دولت موافقت نهایی خود را اعلام کند. دولت میخواهد کمی از گوشت های منجمد ذخیره شده خود را در میادین میوه و تره بار توزیع کند تا مردم بتواند دسترسی آسانی به گوشت مقرون به صرفه تر داشته باشند و خریدهای خود را انجام دهند.

طبق گفته ملکی خرده فروشان گوشت گرم گوسفندی را با قیمت 240 تا 250 هزار تومان از میدان بهمن و مراکز پخش گوشت تهیه می نمایند و با 10 درصد سود در مغازه ها و فروشگاه های خود می فروشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برنامه دولت برای مقرون به صرفه کردن قیمت گوشت ، هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای مقرون به صرفه کردن قیمت گوشت ، هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید