اینستاگرام قابلیت پین کردن پست ها در پروفایل را ممکن کرد
به گزارش وبلاگ دوست، اینستاگرام در ادامه فرایند اضافه کردن قابلیت های کاربردی، این بار قابلیت جدیدی را ارائه نموده که کاربران با استفاده از آن می توانند پست های خود را در پروفایل پین نمایند. این پلتفرم متعلق به متا دیروز به طور رسمی گفت که کاربران می توانند حداکثر سه پست یا ریلز را در بالاترین بخش پروفایل پین نموده و آن را در معرض دید سایر کاربران قرار دهند. این شرکت می گوید که قابلیت پین کردن پست ها در پروفایل به تولیدنمایندگان محتوا انعطاف پذیری بیشتری ارائه می نماید تا پست های مد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
پیش تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت پین کردن پست ها در پروفایل کاربران است. اکنون اما این قابلیت به طور رسمی برای همه کاربران اینستاگرام در حال انتشار است. کاربران برای پین کردن پست ها، کافی است روی سه نقطه بالای هر پست کلیک نموده و گزینه Pin to your profile را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، پست های پین شده در پروفایل، همراه با آیکون سفید سنجاق به سایر کاربران نشان داده می گردد.
آدام موسری، مدیر اینستاگرام با انتشار ویدئویی درباره این ویژگی تازه گفت: پروفایل شما فضای اختصاصی شماست، بنابراین ما در پی راه های بیشتری هستیم تا شما بتوانید راحت تر از قبل آن را کنترل و مدیریت کنید. قابلیت پین کردن پست ها در پروفایل برای کاربرانی که قصد دارند پست های مورد علاقه خود را بیشتر در معرض دید قرار دهند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این ویژگی بعلاوه برای تولیدنمایندگان محتوا که روزانه پست های زیادی را آپلود می نمایند اما می خواهند بعضی از پست هایشان بازدید بیشتری داشته باشد نیز بسیار سودمند خواهد بود.
هرچند کاربران از قبل می توانستند استوری های خود را در پروفایلشان پین نمایند، اما قابلیت تازه، این فرایند را بسیار سریع تر و آسان تر نموده است. باید اشاره کنیم که قابلیت تازه اینستاگرام مشابه قابلیت Pin to your profile توییتر و قابلیت Pinned videos تیک تاک است که پست های پین شده در بالاترین نقطه ممکن پروفایل به کاربران نشان داده می شوند. پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال گذشته با افزودن قابلیت های تازه و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیفزاید و سال جاری هم این شرکت میخواهد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد.
در تازهترین گزارش منتشر شده درباره قابلیت های تازه اینستاگرام، به این موضوع اشاره شد که این پلتفرم حذف تب Recent از صفحه جست وجوی هشتگ ها را آزمایش می نماید. در حال حاضر اگر به صفحه جست وجوی هشتگ ها مراجعه کنید، ممکن است تنها دو تب Top و Reel برای شما به نمایش دربیاید و تب Recent را نبینید. مدیران این شرکت اعلام کردند که این آزمایش در جهت ایجاد محتوای مرتبط تر در رابطه با یک هشتگ خاص در حال اجرا است و منتظر هستند تا مقدار رضایت و استقبال کاربران را در این رابطه ببینند. به گفته اینستاگرام، تب Top در قسمت جست وجوی هشتگ ها پست های محبوب را به کاربران نشان می دهد. در حالی که تب Recent، محتواها را براساس زمان انتشارشان در اختیار کاربران قرار می داد.
بعلاوه منابع موثق خبر دادند که اینستاگرام قابلیت تازهی به نام Templates را آزمایش می نماید که در این قابلیت تازه تولیدنمایندگان محتوا می توانند با استفاده از قالب های از پیش مشخص شده ویدیوهای ریلز بسازند. الساندرو پالوزی مهندس معکوس، چند ماه پیش درباره این قابلیت خبری را منتشر کرد. بعلاوه یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام یعنی جوزفین هیل که تجربه استفاده از این قابلیت را دارد، اطلاعاتی در این زمینه به ما داده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند ویدیوها و عکس های خود را به قالب های از پیش مشخص شده اینستاگرام اضافه نمایند و حتی موسیقی دلخواه خود را روی آن قرار دهند.
در نهایت باید به قابلیت هشدار امبر (Amber Alerts) اشاره کنیم که ظاهراً قرار است در اختیار کاربران بعضی کشورها قرار بگیرد. اینستاگرام میخواهد تا هشدار آمبر را وارد فید اصلی خود کند. در حال حاضر قابلیت مذکور برای کاربران آمریکایی فعال شده و اینستاگرام اعلام نموده که طی دو هفته آینده کاربران 25 کشور دیگر دنیا نیز می توانند از هشدار امبر استفاده نمایند.
منبع: Techcrunch
منبع: دیجیکالا مگ