اومیکرون سفر ها را دوباره ممنوع می نماید؟

به گزارش وبلاگ دوست، با توجه به ورود ایران به پیک ششم شیوع ویروس کرونا باید دید آیا دوباره ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی برای سفر های داخلی و خارجی باز می شود یا خیر.

اومیکرون سفر ها را دوباره ممنوع می نماید؟

به گزارش ایسنا، طی حدود دو سال گذشته و پس از ورود ویروس کرونا به کشور بار ها و در اوج شیوع این ویروس در کشور ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی پر رنگ تر شده و پروتکل های تازهی در این زمینه تصویب و اجرا شده است به گونه ای که در آذر ماه سال گذشته شاهد قرنطینه استان ها و شهر های مختلف به ویژه مناطقی که در شرایط قرمز کرونایی قرارداشتند، بودیم و مردم نمی توانستند از شهر خود به قصد سفر خارج شوند.

بعلاوه برای ورود و خروج از و به شهر های قرمز و نارنجی جریمه 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده و پس از آن در ماه های گذشته مسئله مدیریت و کنترل هوشمند کرونا مطرح شد تا افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند یا واکسن نزده اند، نتوانند به سفر بروند و خدماتی به آن ها ارائه نگردد.

حالا با توسعه شیوع ویروس کرونا در کشور آنهم از نوع اومیکرون و اینکه با توجه به آخرین نقشه تازه کرونایی کشور 120 شهرستان در شرایط قرمز، 153 شهرستان در شرایط نارنجی و 167 شهرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند، به نظر می رسد پروتکل های تازه و سختگیرانه تری برای انجام فعالیت های مختلف از جمله سفر های بین استانی در نظر گرفته گردد.

دکتر محمد مهدی گویا -رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی- همه مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی حفظ فاصله اجتماعی پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت و ... توصیه کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک با قدرت محافظت بالاتر برای پرسنل بهداشتی در زمان مراقبت از بیماران کرونایی، برای عموم افراد جامعه در زمان حضور در وسایل نقلیه عمومی و هواپیما به ویژه برای مدت طولانی، برای شاغلانی که با افراد زیادی سر و کار دارند، در زمانی که واکسیناسیون مناسب با زمان متناسب انجام نشده باشد، در محیط های عمومی خیلی شلوغ در فضای باز یا بسته و برای افرادی که فاکتور خطر داشته باشند و یا ضعف سیستم ایمنی و زمینه بیماری های مختلف دارند، توصیه می گردد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشک تاکید نمود: اطلاع رسانی عمومی و گسترده به وسیله رسانه ها و فضای مجازی در خصوص اهمیت استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از ساده سازی و عادی انگاری بیماری اومیکرون به عنوان یک بیماری ساده و گذرا، پرهیز از تاکید بر ایمنی عمومی ناشی از ابتلا در موج های قبلی به عنوان عوامل موثر ایمنی در برابر ابتلای تازه به اومیکرون و الزامی کردن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، بازارها، ادارات و ... و در اختیار قرار دادن ماسک رایگان به افراد بدون ماسک، راه چاره هایی است که در این شرایط، توصیه می گردد؛ بنابراین با توجه به قرمز شدن دوباره ایران باید دید سفر های داخلی و خارجی در بخش های مختلف زمینی، هوایی، ریلی و دریایی با محدودیت ها و ممنوعیت های تازهی روبرو خواهند شد یا اینکه اتفاق دیگری در این زمینه خواهد افتاد؟

منبع: فرارو

به "اومیکرون سفر ها را دوباره ممنوع می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون سفر ها را دوباره ممنوع می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید