آنچه باید قبل از خرید جرثقیل سقفی دانست

به گزارش وبلاگ دوست، جرثقیل سقفی نوعی ماشین هوشمند و برنامه پذیر برای حمل و نقل قطعه های سنگین می باشد.

آنچه باید قبل از خرید جرثقیل سقفی دانست

به گزارش وبلاگ دوست، بنابر اعلام الو ابزار، اصولا از جرثقیل سقفی در کارگاه ها، کارخانجات، کارگاه های صنعتی و کارخانه ها برای سرعت بخشیدن به کار ها و جابه جایی قطعات سنگین استفاده می گردد.

این بازوی مکانیکی معمولا در مکان های بسار بزرگ و سرپوشیده و حتی در محیط های باز استفاده می گردد اما عمده استفاده آن همانطور که از نامش معین است برای مکان های سقف دار سرپوشیده است. جرثقیل های سقفی دارای ویژگی های بسیاری می باشد که باعث کاربردی بودن آن شده است.

مزایای به کار بردن جرثقیل های سقفی

  • برای نگهداری جرثقیل سقفی هزینه زیادی احتیاج نیست
  • این نوع جرثقیل ها می توانند به صورت مستقل به نقاط مختلف دسترسی داشته باشند.
  • برای استفاده از جرثقیل سقفی احتیاجی به مهارت و تخصص نیست و استفاده از آن آسان می باشد.
  • این جرثقیل ها یکی از مناسب ترین وسیله ها برای جابه جا کردن قطعات سنگین وزن می باشند.
  • با استفاده از جرثقیل های سقفی در صرف انرژی صرفه جویی می گردد.

انواع جرثقیل سقفی کدام اند؟

جرثقیل های سقفی دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از:

  • جرثقیل های سقفی تک پل: این جرثقیل ها مناسب نصب روی سقف سوله ها می باشد و بار حدود 20 تن را مجاز است جا به جا کند. جرثقیل سقفی تک پل یکی از مناسب ترین گزینه ها هست که برای سوله هایی که دهانه آن ها کمتر از 15 متر می باشد قابل استفاده است. از ویژگی های این جرثقیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.سازه جرثقیل سقفی دارای وزن کمی می باشد

2.دارای قابلیت دسترسی به وینچ بالا در مواقعی که جرثقیل احتیاج به تعمیر دارد

3.دارای قیمت پایین تر نسبت به جرثقیل دو پل سقفی

4.دارای محدودیتی در نصب تجهیزاتی همانند چنگک، مگنت، کابین و غیره نمی باشد

5.دارای قابلیت نصب راهرویی

  • جرثقیل های جفت پل یا دو پل: این جرثقیل ها نه تنها برای دهانه های عریض بلکه برای ارتفاع های زیاد هم مناسب است و احتیاجهای کارفرما را جوابگو می باشد. جرثقیل های جفت پل در مقایسه با جرثقیل های تک پل دارای مزیت های بیشتر است که شامل موارد زیر می باشند:

1.قابلیت جابه جا کردن اجسام در سالن های دارای عرض زیاد

2.قابلیت نصب در سازه های با ارتفاع بالا

3.ارتفاع قلاب مفید آن نسبت به جرثقیل های تک پل بیشتر است.

4.مطابق با احتیاج صنعت هایی همانند فولاد، ریخته گری، ماشین سازی، نیروگاه و...

5.نصب این نوع جرثقیل آسانتر و سریعتر می باشد.

6.برای تعمیرات و نگهداری دارای حرکت عرضی می باشد.

7.دسترسی آسان به کالسکه و وینچ بالابر

جرثقیل سقفی آویز: این نوع جرثقیل های سقفی مناسب مکان هایی می باشد که دارای محدودیت هایی در خطوط مونتاژ و ارتفاع هستند که اصولا در سالن ها استفاده می شوند. این نوع جرثقیل ها در بین صنعتگران با نام جرثقیل مونوریل شناخته می گردد که به دو صورت جرثقیل آویز مستقیم و جرثقیل آویز منحنی قابل فراوری می باشند.

جرثقیل سقفی دروازه ای: این نوع جرثقیل ها برای جابه جایی در درون سالن ها و بعلاوه محیط های باز قابل استفاده هستند. جرثقیل های سقفی دروازه ای در گروه های کاری مختلف قابلیت نصب بالابرهای سیم بکسل تک پل و دو پل را دارند. این جرثقیل ها به دو گروه جرثقیل های سقفی تک پل بالابر و جرثقیل های سقفی دو پل بالابر تقسیم می شوند.

جرثقیل سقفی بازوئی یا ستونی: این جرثقیل ها روی یک ستون ثابت می شوند و دارای قابلیت حرکت در هشت جهت می باشد که قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی هستند. جرثقیل های سقفی بازوئی یا ستونی دارای دو نوع اتوماتیک و دستی هستند که مطابق با احتیاج کارفرما ارتفاع ستون ثابت و طول بازوی نصب شده می تواند با قابلیت ها گوناگون فراوری و ارائه گردد.

برترین مارک جرثقیل سقفی در ایران

این روزها شرکت های بزرگی در زمینه فراوری جرثقیل های سقفی فعالیت می نمایند که از یکی از برترین ها جرثقیل های سقفی TMG می باشد. TMG یکی از برندهای پیشرو در طراحی و ساخت انواع جرثقیل های سقفی با استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا می باشد. با مراجعه به سایت فروش اینترنتی aloabzar.com می توانید انواع جرثقیل های برقی را با مناسب ترین قیمت به صورت مستقیم، با ضمانت اصل بودن و داشتن گارانتی تهیه کنید.

جرثقیل ها را باید در هنگام خرید از چند جهت آنالیز کرد. نکاتی که باید آنالیز شوند عبارت اند از:

  • ظرفیت جرثقیل: باید قبل از خرید معین کنید که این جرثقیل را برای جابه جایی چه مقدار باری می خواهید بهره ببرید. اصولا برای اینکه از فرسایش جرثقسل در طولانی مدت گرفته گردد تناژ بالاتری در نظر گرفته می گردد.
  • سرعت جرثقیل: این مورد اصولا خیلی مورد توجه کاربران نمی باشد سرعت جرثقیل می باشد اما این مورد بسیار با اهمیت می باشد. سرعت جرثقیل به عواملی همانند ولتاژ، نوع آویز، ترولی(ترولی ساده، ترولی زنجیری، ترولی برقی) و نوع پروفیل بومی بستگی دارد.

راهنمای خرید از سایت الو ابزار

شما مشتریان عزیز می توانید انواع جرثقیل های سقفی سیم بکسلی و زنجیری و یا انواع قلاب و انواع سیم بکسل در سایزهای مختلف و انواع جرثقیل دستی و اتصالات را با کیفیت عالی و قیمتی فوق العاده از الوابزار سفارش دهید.

شماره تماس: (02166765800) برای استعلام قیمت هم می توانید با این شماره تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنچه باید قبل از خرید جرثقیل سقفی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید قبل از خرید جرثقیل سقفی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید