13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ دوست، همه افراد کم وبیش دوست دارند هیجان را به شکل های مختلف تجربه نمایند. در ادامه شما را با 13 سرگرمی هیجان انگیز آشنا می کنیم که آدرنالین و ضربان قلب شما را به اوج می رساند.

13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت اول)

آیا تا به امروز بانجی جامپینگ از ارتفاع 200 متری را تجربه نموده اید؟ آیا تا به امروز هیجان و لذت رفتینگ در آب های خروشان را در حالی که به سرعت به دور خود می چرخید، تجربه نموده اید؟ آیا تا به امروز برای اسکی در دامنه های پرشیب و خطرناک کوه های پربرف، از یک هلیکوپتر با ارتفاع زیاد از زمین به بیرون پریده اید؟ تردیدی نیست که با انجام تمام این سرگرمیات، هبجان را به معنای واقعی کلمه تجربه می کنید و آدرنالین خون نیز به حداکثر می رسد.

بعضی از افراد همواره دوست دارند سطح بیشتری از هیجان و ترس را تجربه نمایند و ببینند ضربان قلب انسان تا چه مقدار ای می تواند افزایش پیدا کند! در ادامه شما را با 13 سرگرمی فوق العاده هیجان انگیز آشنا می کنیم که آدرنالین خون را شما به اوج می رسانند.

فلای بورد

معلق ماندن در هوا با فلای بورد یکی از جدیدترین سرگرمیات آبی است. فلای برد در حقیقت نوعی از اسکیت بورد است که پس از سوار شدن فرد روی آن، به جت اسکی (برای تأمین نیروی محرکه) متصل می گردد و پمپاژ و خروج آب از آن با فشار زیاد، باعث می گردد که فرد در هوا معلق گردد و بتواند به راحتی حرکات نمایشی مختلف انجام بدهد یا حتی شیرجه بزند و صحنه های جالبی خلق کند. فرد با استفاده از این وسیله می تواند در ارتفاعی در حدود 12 متر آزادانه مانور دهد و حتی می تواند نیروی آن را نیز کنترل کند.

فلای بورد برای نخستین بار در سال 2011 در مسابقات جت اسکی چین معرفی گردید و در سال 2012 با یاری مردی فرانسوی به نام فرانکی زاپاتا، در دسترس عموم مردم نهاده شد. در حال حاضر آمریکا، استرالیا و دبی برترین مکان برای تجربه این سرگرمیات هستند. چند سالی است که امکان استفاده از این وسیله در جزیره کیش نیز فراهم شده است که البته سرگرمی گران قیمتی است و هزینه یک ساعت استفاده از آن، 400 هزار تومان است!

جورج سوئینگز

در این سرگرمی هیجان انگیز که مشابه بانجی جامپینگ است، طنابی دور کمر فرد بسته می گردد و فرد می تواند آزادانه مانند تارزان افسانه ای به این سو و آن سو حرکت کند و از منظره ها زیر پای خود لذت ببرد. در حال حاضر امکان استفاده از این سرگرمی در رودخانه زامبزی و ژرف دره (دره ای با عمق زیاد که معمولا رودخانه ای نیز در انتهای آن جریان دارد) اریبی (Oribi) در آفریقای جنوبی وجود دارد. این دو مکان آن چنان دارای منظره ها زیبایی هستند که فراموش می کنید در حال سقوط آزاد از ارتفاعی در حدود 50 متر هستید

کوهنوردی با یک چرخ

ترکیب دوچرخه سواری و کوهنوردی ترکیب جالبی است که می تواند حس خوبی به شما بدهد؛ البته با یک چرخ نه دو چرخ! شما می توانید این سرگرمی لذت بخش را در کوهستان های مختلفی تجربه کنید؛ از قله های سنگلاخی رشته کوه اند گرفته تا دامنه های زیبا و باشکوه رشته کوه آلپ.

البته این ورزش به مهارت و تعادل بسیار بالایی احتیاج دارد و بهتر است قبل از اینکه بخواهید از دامنه های پرشیب و خطرناک صعود کنید، در مکان های امن تر کمی تمرین کنید. فدراسیونی برای نیز برای این ورزش تاسیس شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آن به آدرس https://unicycling.org/ مراجعه کنید.

سفر به داخل آتشفشان غیرفعال

فعالیت آتشفشان Thrihnukagigur واقع در ایسلند که مساحتی در حدود 3270 متر را پوشانیده و عمق آن 213 متر است، دو قرن قبل از میلاد مسیح غیرفعال شده است. غارنوردی در سال 1974 این آتشفشان را کشف کرد و از سال 1974 نیز امکان بازدید از آن برای عموم مردم فراهم شد.

سفر به داخل این آتشفشان شگفت انگیز خاطره ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. برای سفر به داخل آین آتشفشان، ابتدا باید سه کیلومتر پیاده روی کنید تا به دهانه آن برسید و سپس با استفاده از با یک کابین متصل به کابل، به عمق 120 متری این آتشفشان بروید.

در چنین مکانی می توانید جهانی زیر پوسته زمین را از نزدیک مشاهده کنید. رنگ های بسیار متنوع داخل این آتشفشان و اشکال منحصر به فرد صخره های تشکیل دهنده دهانه آن، شما را شیفته خود می نماید.

اسکی روی ماسه

اسکی روی برف یا آب، هیجان وصف ناپذیری را برای شما به ارمغان می آورند؛ اسکی روی شن در دل کویری با منظره ها زیبا هم خالی از لطف نیست و سرعت بالا می تواند آدرنالین خون شما را بالا ببرد.

در بیابان ساحلی نامیب واقع در آفریقای جنوبی که دارای بعضی از مرتفع ترین تپه های جهان است، مکانی مخصوص برای اسکی روی ماسه ایجاد شده است. اسکی در جهت ایجاد شده، واقعا لذت بخش است و منظره ها زیبا و منحصر به فرد کویری شما را مجذوب خود می نماید. البته ممکن است حرکت به سمت پایین تپه ها با سرعتی در حدود 129 کیلومتر کمی حواس شما را پرت کند!

یکی از مکان های مناسب دیگر برای اسکی روی ماسه، تل ماسه دون دوپیلا در فرانسه است که ارتفاع آن از 100 تا 170 متر متغیر است و جنگل های کاج زیبایی آن را احاطه نموده اند. ضمناً پلکانی برای صعود راحت تر گردشگران نیز در این ایجاد شده است.

در ایران نیز تل ماسه ای مناسبی در نزدیکی زاهدان برای این ورزش مفرح وجود دارد که 900 متر طول، 160 متر عرض و 70 متر (در بالاترین نقطه) ارتفاع از سطح دریا است. کارشناسان در حال آنالیز این تل ماسه برای راه اندازی اسکی روی ماسه در آن هستند.

زیپ لاین

حرکت سریع برفراز منظره ها جنگلی قطعا لذت بخش خواهد بود. شما می توانید با زیپ لاین چنین سرگرمی لذت بخشی را تجربه کنید و با متصل شدن به یک طناب، با امنیت کامل از فراز جنگل های انبوه عبور کنید؛ البته تصور نکنید که چنین حرکتی به آرامی صورت می گیرد؛ بلکه در طول جهتی با ارتفاع 60 در حلقه های ماربیچی، به صورت 360 درجه می چرخید و با سرعت بالا به جلو راهنمایی می شوید.

برترین مکان ها برای تجربه این همه هیجان، زیپ لاین Treetop Crazy Rider در استرالیا و زیپ لاین Rattlesnake در استان فلوریدا در آمریکا است که هیجان واقعی را در یک جهت 1600 متری در میان درختان انبوه تجربه می کنید.

در ایران هم می توانید زیپ لاین را در تله کابین رامسر، توچال، بابلسر (بر فراز رودخانه بابلسر)، تپه نورالشهدای شهرکرد و شهر جلفا در منطقه آزاد ارس تجربه کنید. ضمناً بزرگ ترین زیپ لاین خاورمیانه به طول 1200 متر و 60 متر ارتفاع از سطح زمین و هزینه 10 میلیارد ریال نیز تابستان امسال در آستارا افتتاح شد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / sandforsports.com / ایرنا / hellokish.com / lonelyplanet

به "13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید