یاری های اولیه جراحات شکم

به گزارش وبلاگ دوست، زخم چاقو، زخم گلوله و آسیب له شدگی در شکم می توانند به جراحات جدی و حتی جراحات تهدیدکننده حیات منجر شوند. امکان دارد اعضا یا رگ های خونی عمقی بدن ، سوراخ یا پاره شوند. شدید بودن جراحت ممکن است از روی علایمی مانند خون ریزی خارجی یا بیرون زدن محتویات شکم آشکار باشد. به طور شایع تر، خون ریزی و آسیب داخلی به صورت مخفی وجود دارد که در صورت تأخیر در درمان اورژانس ، گاهی کشنده است. به علاوه ، جراحات شکم با خطر بالای شوک و

یاری های اولیه جراحات شکم

یاری های اولیه جراحات شکم

زخم چاقو، زخم گلوله و آسیب له شدگی در شکم می توانند به جراحات جدی و حتی جراحات تهدیدکننده حیات منجر شوند.

امکان دارد اعضا یا رگ های خونی عمقی بدن ، سوراخ یا پاره شوند. شدید بودن جراحت ممکن است از روی علایمی مانند خون ریزی خارجی یا بیرون زدن محتویات شکم آشکار باشد. به طور شایع تر، خون ریزی و آسیب داخلی به صورت مخفی وجود دارد که در صورت تأخیر در درمان اورژانس ، گاهی کشنده است. به علاوه ، جراحات شکم با خطر بالای شوک و عفونت همراه هستند.

اقدامات

در صورت امکان ، دستکش یک بار مصرف بپوشید. به مصدوم یاری کنید تا روی یک سطح محکم (ترجیحا یک پتو) دراز بکشد. لباس های سفت (مانند کمربند یا پیراهن تنگ ) را شل کنید.

یک پانسمان در محل جراحت قرار بدهید و با استفاده از باند یا نوار چسب ، آن را محکم کنید.

اگر خون به داخل پانسمان نشت کرد، یک پانسمان یا لایه پوششی دیگر روی اولی قرار دهید.

با مرکز اورژانس تماس بگیرید و آمبولانس درخواست کنید. در صورت ایجاد شوک ، به درمان آن بپردازید. علایم حیاتی (سطح پاسخ دهی ، نبض و تنفس ) را کنترل و ثبت کنید.

هشدار

اگر مصدومی که دارای زخم باز است دچار سرفه و استفراغ شد، محکم روی پانسمان را فشار دهید تا از خارج شدن محتویات شکم از راه زخم و آشکار شدن آنها پیشگیری گردد.

اگر مصدوم بی هوش شد، راه تنفسی را باز و تنفس را کنترل کنید؛ آماده باشید تا در صورت لزوم ، احیای تنفسی و ماساژ قفسه سینه را شروع کنید. در صورتی که مصدوم نفس می کشد، او را در شرایط بهبود، قرار دهید و شکم را نگه دارید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "یاری های اولیه جراحات شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های اولیه جراحات شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید