وزیر ارتباطات اطلاع داد: 100 گیگابایت اینترنت رایگان برای کاربران اینترنت ثابت

به گزارش وبلاگ دوست، صبح امروز، وزیر ارتباطات با یک توییت به صدر اخبار اینترنت بازگشت و حداقل برای ساعتی اخبار کرونا در سایه قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات اطلاع داد: 100 گیگابایت اینترنت رایگان برای کاربران اینترنت ثابت

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به توییت های غافل گیرنماینده اش در فضای مجازی مشهور است؛ در توییتی از اهدای 100 گیگابایت اینترنت رایگان به کاربران تا سرانجام سال اطلاع داد.

وزیر ارتباطات از قول کاربران نوشته است که این روزها احتیاج به اینترنت دارند و آن ها از سرویس دهنده های اینترنتی درخواست کردند از فردا تا سرانجام امسال برای همه کاربران سرویس های اینترنت ثابت یک بسته هدیه رایگان 100 گیگابایتی فعال نمایند.

آذری جهرمی در سرانجام این توییت با نوشتن شعار تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر به شرایط این روزهای ایران پس از اپیدمی کرونا در بیش از 100 شهر کشور اشاره نموده است و اینکه در خانه ماندن بهترین راه حل است.

معاون وزیر هم اعلام نموده است این بسته اینترنتی به طور اتوماتیک از فردا برای کاربران اینترنت ثابت فعال می گردد.

هدیه ای برای 10 درصد کاربران

اینترنت ثابت شامل اینترنت DSL (ای دی اس ال و وی دی اس ال) و اینترنت TD-LTE می گردد. وزیر جوان توضیحات بیشتری نداده است که دقیقا بسته 100 گیگابایتی رایگان شامل کدام سرویس ها می گردد و مثلا آیا مشترکان ایرانسل و مبین نت روی تی دی ال تی هم از این بسته برخوردار می گردد یا خیر!

همین طور در شبکه های اجتماعی صدای کاربران اینترنت موبایل درآمده است که چرا فقط بسته اینترنت رایگان به کاربران اینترنت ثابت تخصیص یافته است و کاربران موبایل نادیده گرفته شدند.

احتمالا انتخاب کاربران اینترنت ثابت از اینجا نشات می گیرد که مردم از این نوع اینترنت بیشتر برای بازی، تماشای فیلم و سریال، دانلود و استریم ویدیو استفاده می نمایند و این یک امتیاز برای در خانه ماندن، دورکاری و نشستن پای اینترنت برای سفر نکردن است. البته، این کاربران فقط 10 درصد کل کاربران اینترنت را تشکیل می دهند و بیشتر کاربران مشتری اینترنت همراه هستند.

در هفته های اخیر و با شیوع ویروس کرونا در ایران، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و حتی بسیاری از کسب وکارها، ترافیک مصرفی کاربران اینترنتی بیش از 40 درصد افزایش یافته است. در واقع، اینترنت اکنون تنها سرگرمی مردم در خانه و روزهای آخر سالی متنهی به تعطیلات نوروز است.

گزارش های رسیده به وزارت ارتباطات هم نشان می دهد مراکزداده سرویس دهنده ها با بالاترین حجم ترافیکی و ظرفیت خود کار می نمایند و حتی بعضی از آن ها دچار اختلالاتی هم شدند که یک فرصت یک روزه به آن ها داده شد تا دوباره به کیفیت سابق خود برگردند.

همه اعضای خانواده در خانه هستند و به اینترنت وصل می شوند. پس، طبیعی است که بسته اینترنت رایگان 100 گیگابیتی می تواند یک مشوق عظیم برای در خانه ماندن و تن دادن به قرنطینه خانگی اختیاری باشد.

احتمالا در ساعت های آینده جزئیات بیشتری از این طرح منتشر می گردد که ما هم اینجا ذکر خواهیم کرد.

منبع: یک پزشک

به "وزیر ارتباطات اطلاع داد: 100 گیگابایت اینترنت رایگان برای کاربران اینترنت ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات اطلاع داد: 100 گیگابایت اینترنت رایگان برای کاربران اینترنت ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید