همه چیز درباره سفر به کیش از شیراز!

به گزارش وبلاگ دوست، اگر قصد سفر به کیش از شیراز را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات و روش های مختلف سفر از شیراز به کیش آشنا شوید.شیراز یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایران است که هر ساله تعداد زیادی از افراد مسافر این شهر زیبا می شوند.اما شاید خیلی از افراد علاقمند باشند از شهر بهار نارج. به جزیره زیبایی ها هم سفر نمایند. شیراز یکی از پر جمعیت ترین مراکز استان در شهرهای جنوبی کشور هم به شمار میرود و هر ساله شیرازی های بسیاری راه سفر به کیش از شیراز را در پیش می گیرند و برای سفر به کیش از شیراز راه های مختلفی وجود دارد.

همه چیز درباره سفر به کیش از شیراز!

سفر هوایی به کیش از شیراز

سریع ترین راه ممکن برای سفر، هواپیما است. شیراز جز نزدیکترین شهرهای کیش به نسبت به سایر کلانشهرها از جمله مشهد، تبریز، تهران و … است، از همین رو پروازهای شیراز به کیش از محبوبیت بالایی برخوردارند. فاصله هوایی شیراز تا کیش تنها 369 کیلومتر است. سفر هوایی شیراز به کیش کوتاه است و شما در عرض یک ساعت از شهر زیبای شیراز به جزیره رویاها یعنی کیش فرود می آیید.

برای سفر به کیش همه روزه می توانید برای خرید بلیط هواپیما خود اقدام نمایید. پروازهای شیراز به کیش معمولا ظهر، عصر یا صبح از مبدا شیراز پرواز می نمایند و همین موضوع قدرت انتخاب شما را بیشتر خواهد نمود.

بلیط هواپیما شیراز به کیش

بلیط های هواپیمایی شیراز به کیش هم به صورت اکونومی و هم سیستمی قابل رزرو و در دسترس هستند. اغلب پروازها برای سفر به کیش از شیراز، کلاس پروازی اکونومی دارند و کمتر به صورت بیزینس ارائه می شوند. هواپیماهای این راستا هم مواردی از جمله ATR72، MD، Airbus 320 هستند و شرکت های هواپیمایی مختلفی مانند معراج، ایران ایر، کیش ایر، فلای پرشیا و آتا خدمات پرواز را ارائه می دهند. برای رزرو آسان و مطمئن بلیط شیراز به کیش کافیست وارد سایت وبلاگ دوست شده و در کادر پرواز مبدا را شیراز و مقصد را کیش انتخاب کنید و پس از وارد کردن تاریخ سفر و تعداد مسافران بروی گزینه جستجو کلیک نموده تا فهرست کاملی از پروازهای موجود برای سفر به کیش از شیراز را مشاهده نمایید و با توجه به شرایط خود مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

سفر با قطار به کیش از شیراز

ایستگاه بندرعباس مقصد تمام مسافرانی است که از سراسر ایران قصد سفر با قطار به کیش را دارند، بندرعباس است. متاسفانه تا به امروز امکان سفر با قطار از شیراز به بندرعباس هم به عنوان یکی از شهرهایی که راستاهای ریلی زیادی به خود دیده است فراهم نشده است. البته که از سال ها قبل کوشش هایی برای راه اندازی خط راه آهن بین این دو شهر انجام شده اما همچنان این پروژه معلق مانده است. در نتیجه امکان سفر با قطار به کیش از شیراز فعلا وجود ندارد و امید است در آینده این خط ریلی هم راه اندازی گردد قطعا به علت نزدیکی شیراز به کیش استقبال ازین راستا ریلی هم زیاد خواهد بود.

سفر زمینی به کیش از شیراز

یکی از مجذوب کننده ترین و هیجان انگیزترین راه های سفر به کیـش از شیـراز انتخاب سفر زمینی است. سفر زمینی از شیراز به کیش به علت راستا نه چندان طولانی شیراز تا بنادر جنوبی ایران بسیار محبوب است. هنگامی که به کیش سفر می کنید پلاک های زیادی از شیراز و استان فارس را مشاهده می کنید. برای سفر به کیش از شیراز هم با اتوبوس هم با خودرو شخصی می توانید اقدام کنید. در ادامه هردو روش زمینی سفر به کیش از شیراز را آنالیز خواهیم کرد.

  • سفر با خودرو شخصی

اگر قصد سفـر به کیـش از شیـراز از راه زمینی و خودروی شخصی را دارید، به شما مژده یک سفر خاطره انگیز با جاده ها و شهر های زیبا در راستا رسیدن خود تا مقصد را می دهیم. برای سفر با خودرو شخصی به کیش از شیراز سه راه مختلف وجود دارد.

ابتدا از شیراز باید به سمت بندر چارک یا بندر آفتاب بروید. در واقع این دو بندر نزدیک ترین شهرهای ایران به جزیره زیبای کیش هستند. بیشتر افرادی که قصد سفر به کیش از شیراز را دارند، بندر چارک را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می نمایند زیرا تعداد لندی گراف یا همان شناورهای حمل خودرو در این بندر بیشتر است.

برای رسیدن از شیراز به بندرچارک حدودا 6 ساعت زمان ضروری است. اگر شما راستا جاده بندر لنگه به سمت چارک را انتخاب کنید، باید 549 کیلومتر را طی کنید و اگر از راه راستا 65 به سمت بندر چارک بروید، راستا 517 کیلومتری منتظر شماست. البته باید بدانید که اگر راستا کمی ترافیک داشته باشد حدودا 7 ساعت در راستا خواهید بود. بعد از رسیدن به بندر چارک هم تا کیش حداقل دو ساعت زمان لازم دارید تا ماشین خود را به کیش برسانید. در کل تقریبا 9 الی 10 ساعت زمان برای سقر به کیش از شیراز ضروری است.

  • هزینه سفر خودرو شخصی

هنگامی که با ماشین شخصی سفر می کنید، مهم ترین هزینه شما پول بنزین است. راستا شیراز تا چارک را به طور میانگین می توان 530 کیلومتر در نظر گرفت. حال فرض کنید که خودرو شخصی شما در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین می سوزاند شما باید برای راستا رفت و برگشت حدود 400هزار تومان به بنزین احتیاج دارید که مبلغ معقولی است

بعد از رسیدن به بندر چارک هم باید حدود 400 هزار تومان هزینه کاپوتاژ و حمل خودرو تا جزیره کیش را بپردازید. مدت زمان مجاز ورودی خودروها به داخل جزیره کیش 5 روزه است و به ازای هر روز اضافه ماندن در جزیره باید 70 هزار تومان بپردازید از طرفی برای هر فردی از بندرچارک هم باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت کنید. در نهایت یادآوری کنیم که مدارک لازم برای حمل خودروی شخصی به کیش عبارتند از: اصل و کپی کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهی نامه راننده و در نهایت برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی که حتما باید همراه خود داشته باشید.

مزیت های سفر به کیش از شیراز با خودرو شخصی

سفـر به کیـش از شیـراز بوسیله خودروی شخصی، مزیت های متعددی دارد. اول اینکه قدرت مانور و انتخاب های گسترده ای است که پیش روی شما قرار می دهد و می توانید در هریک از شهر های راستا توقف نموده و لذت سفر خود را چند برابر کنید. دوم اینکه همراه داشتن خودرو در کیش با توجه به بالا بودن هزینه های حمل و نقل و علاوه برا آن راحتی دسترسی به خودروی شخصی خودتان بسیار مفید است.

در نتیجه با توجه به نزدیکی راستا شیراز به بندر و کاهش هزینه سوخت، انتقال ماشین به کیش باز هم به صرفه خواهد شد مخصوصا اگر قصد دارید طولانی مدت در کیش بمانید.

البته عده ای از افراد هم هستند که ماشینشان را در بندرعباس در پارکینگ می گذارند و خودشان به کیش می فرایند تا در راستا بازگشت یک سفر مجذوب کننده هم در بندرعباس و هم در راستا برگشت بندر به شیراز داشته باشندو در کیش هم برای رفت و آمد خود یا از وسایل نقلیه استفاده می نمایند یا خودرویی را اجاره می نمایند.

از معایب سفـر به کیـش از شیـراز با خودرو شخصی هم می توان به خطرات احتمالی جاده، معطلی های حمل خودرو، هزینه های تقریبا سنگین سوخت و حمل و نقل خودرو اشاره نمود.

همین دلایل باعث می گردد که حتی شیرازی ها هم سفر با تور کیـش از شیـراز را ترجیح دهند و برای ماشین هم روی اجاره خودرو کیش حساب باز نمایند به همین سبب آژانس گردشگری وبلاگ دوست در خدمت مسافران گرامی است و با ارائه پکیج های متنوع تور کیش سفری لذت بخش و خاطر انگیز را برای مسافران جزیره زیبایی ها رقم می زند.

سفر به کیش با اتوبوس

شاید سفر به کیش با اتوبوس خیلی منطقی به نظر نرسد اما شیراز جز آن دسته از شهرهای نزدیکی هست که حتی سفر با اتوبوس برای رسیدن به مقصد کیش خیلی خسته نماینده و دور از فکر نباشد.

البته که سفر با اتوبوس برای رفتن به کیـش از شیـراز به مقصد بندرعباس خواهد بود. فاصله شیراز تا بندر عباس یک راستا 584 کیلومتری است که حدود 8.5 ساعت طی کردن آن موقع می برد.

بعد از رسیدن به بندرعباس باید با ماشین هایی که در راستا بندرعباس - چارک تردد می نمایند خودتان را به چارک برسانید و باز هم با شناورها به سمت جزیره کیش حرکت کنید. از بند عباس تا چارک و از چارک تا کیش هم 4 الی 6 ساعت زمان ضروری است و حدودا در مجموع 12 الی 16 ساعت برای سفـر به کیـش از شیـراز با اتوبوس در راستا خواهید بود.

برای سفر با اتوبوس از شیراز به بندر عباس می توانید هم از اتوبوس های VIP و هم اتوبوس های معمولی بهره ببرید. سفر با اتوبوس از شیراز به کیش هزینه پایینی داشته و در عین حال بسیار ارزان است.

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره سفر به کیش از شیراز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سفر به کیش از شیراز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید