طالبان نباید گفتگوهای بین الافغانی را ترک کند

به گزارش وبلاگ دوست، به گزرش خبرنگاران به نقل از خامه پرس، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از طالبان خواست که گفتگوهای بین الافغانی صلح را تحت هیچ شرایطی قطع نکرده و تلاش های خود برای دست یابی به صلح پایدار از راه مذاکره را ادامه دهند.

طالبان نباید گفتگوهای بین الافغانی را ترک کند

وی شرح داد که توصیه من به طالبان این است که اگر به دنبال برقراری صلح و قطع جنگ هستید، نباید گفتگوها را متوقف سازید، زیرا این مذاکرات با افغان ها است نه با آمریکایی ها.

حکمتیار که امروز شنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، افزود که ایالات متحده آمریکا باید 50 درصد نیروهای خود را در ماه می و 50 درصد دیگر را در ماه سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج کند.

او همچنین گفت: آمریکا باید تعهد کند که پس از خروج نیروهایش از افغانستان، دیگر در امور داخلی ما مداخله نمی کند.

رهبر حزب اسلامی بیان داشت که واشنگتن تا به امروز دلیل تاخیر در خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان را روشن نکرده است و این موضوع ایجاب می کند که باید با مردم افغانستان، به ویژه گروه طالبان رایزنی شود و آنها در این فرایند مشارکت داده شوند.

این در حالی است که بر اساس تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کشورهای عضو ناتو، قرار است فرایند خروج نیروهای خارجی از افغانستان از تاریخ اول ماه می آغاز شود و تا پیش از 11 سپتامبر سال جاری میلادی انتها یابد.

این تصمیم جدید ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو ناتو توافق نامه صلح واشنگتن با گروه طالبان را نقض می کند. بر بنیاد این توافق نامه تمام نیروهای خارجی باید تا اول ماه می افغانستان را ترک کنند.

در همین حال گروه طالبان نیز در واکنش به این تصمیم ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو ناتو گفته است، تا زمانی که نیروهای خارجی به طور کامل افغانستان را ترک نکنند در هیچ نشستی پیرامون صلح شرکت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طالبان نباید گفتگوهای بین الافغانی را ترک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان نباید گفتگوهای بین الافغانی را ترک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید