صدور 5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر

به گزارش وبلاگ دوست، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هفته آینده از 220 طرح اشتغال زا رونمایی می گردد، گفت: در 15 روزی که سامانه مشاغل خانگی راه اندازی شده است، 5 هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است.

صدور 5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر

به گزارش گروه مالی وبلاگ دوست، حجت الله عبدالملکی امروز در جمع کارآفرینان در وزارت کار اعلام نمود: بر اساس سامانه ای که طراحی شده در حال حاضر 400 هزار کارآفرین در کشور شناسایی شده است، در حالی که با توجه به محیط کسب و کار ایران ما باید 2 میلیون کارآفرین حرفه ای و شناسنامه دار داشته باشیم.

عبدالملکی بعلاوه گفت: چهار کلان پروژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع کار مردم، زندگی مردم، رفاه و اموال مردم پیگیری می گردد که در زمینه کار کلان پروژه اکوسیستم اشتغال کشور دنبال می گردد.

وی بعلاوه گفت: در زمینه بهبود زندگی مردم بحث ساماندهی صندوق های بیمه اجتماعی و بازنشستگی و تنوع خدمات درمانی و معیشتی و خدمات بازنشستگی دنبال می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه گفت: در زمینه رفاه مردم، کلان پروژه برطرف فقر را با همکاری تعدادی از دستگاه ها آغاز نموده ایم، بعلاوه در زمینه اموال مردم ما امانت دار اموال کارگران، بازنشستگان و مردم در قالب 600 شرکت در بخش های مختلف که زیر مجموعه صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی واقع شده است، هستیم.

به گفته عبدالملکی، این شرکت ها تابعه صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی هستند که آن ها هم زیر نظر سازمان تامین اجتماعی و زیر نظر هیات امنای تامین اجتماعی است که طبق قانون وزیر تعاون، رئیس هیات امنای آن است بنابراین ما امانت دار اموال مردم هستیم و اموال این شرکت ها متعلق به 44 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در کشور است.

وی اضافه نمود: این صندوق ها که متعلق به مردم است و قرار نیست با هزاران میلیارد تومان سرمایه، بازدهی دو یا سه درصدی داشته باشد بلکه باید به نحو بهینه اداره شوند. متأسفانه در گذشته گاهی همین وزارتخانه از این صندوق ها ارتزاق می کرد که این تخلف بوده و ضمان شرعی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: روز های اول که به وزارت کار آمدم، یکسری از خودرو های خارج از عرف اداری در اختیار بعضی مقامات بود که وقتی پرسیدم گفته شد این خودرو ها متعلق به شرکت های تابعه صندوق های بازنشستگی است و از آن ها امانت گرفته ایم. بلافاصله گفتم این متعلق به مردم است، باید برگردانید و این خودرو هایی مانند سراتو که متعلق به یک صندوق سرمایه گذاری است مربوط به دو میلیون سهامدار عضو آن صندوق است و بعید می دانم این تعداد افراد راضی باشند که خودروی گرانقیمت با پول آن ها برای فلان مقام دولتی خریداری گردد.

عبدالملکی گفت: به آن ها گفتم اگر نمی توانید ماشین خریداری کنید، یا از ماشین شخصی و یا از آژانس بهره ببرید و حق ندارید از اموال مردم ارتزاق کنید.

وی بعلاوه گفت: در حوزه اکوسیستم اشتغال ترتیباتی فراهم کردیم که با همکاری 70 تشکل مردمی و دستگاه های حاکمیتی و دولتی 195 طرح اشتغال زا رونمایی گردد و در هفته آینده نیز 220 طرح دیگر رونمایی می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرین در کشور ما سختی می کشد، اما از بین نمی رود، مسائل شبکه بانکی، مالیات، بیمه و مواد اولیه وجود دارد، اما کارآفرین با آن می جنگد و ما باید از کارآفرینان حمایت کنیم.

عبدالملکی گفت: نباید چوب لای چرخ کارآفرین بگذاریم، زمانی که برنامه کارآفرینان را در حضور رئیس جمهور ارائه کردیم، گفتند اگر کارآفرینان را اذیت نکنیم، آن ها خودشان مسأله بیکاری را حل می نمایند.

وی به موضوع مجوز برای مشاغل خانگی اشاره نمود و گفت: 550 شغل خانگی شناسایی شده که از این تعداد 350 شغل به صورت اعلام محور ثبت می گردد و فقط 200 شغل نیاز به مجوز دارد که آن هم به گفته کسانی که این مجوز ها را ثبت می نمایند، دستگاه های مربوطه باید حداکثر سه روزه پاسخ آن ها را بدهند، وگرنه به منزله تایید تلقی می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرف 15 روزی که سامانه مشاغل خانگی راه اندازی شده، 5 هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است.

عبدالملکی گفت: در سال آینده اعتبارات خوبی در قانون بودجه پیش بینی شده است که از جمله اصلاح رویه های مالیاتی برای کارآفرینان خواهد بود و کوشش می گردد که جایگاه سهولت کسب و کار در کشور ما به نحو شایسته ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: به همه استانداران نامه نوشتم که با کارآفرینان استان خود آشنا شوند و مسائل آن ها را آنالیز و در صدد برطرف آن ها باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: رئیس جمهور در سفر های خارجی تاکید نموده است که باید نمایندگی های مالی در کشور های دیگر برای بازاریابی محصولات ایرانی راه اندازی گردد.

به گزارش فارس، در برنامه امروز از سامانه جشنواره کارآفرینان برتر و نیز طرح شناسنامه دار کردن 400 هزار کارآفرین برتر رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صدور 5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید