شگفتی مادورو از شورش ها

به گزارش وبلاگ دوست، در آن شب هیچ کس به مادورو نگفت که وقت آن رسیده قدرت را ترک کند، در حالی که اعلام این مهم به مادورو بخشی از طراحی مخالفان بود که باید پس از انحلال مجلس مؤسسان انجام می شد اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد.

شگفتی مادورو از شورش ها

با وجود همه نظارت های اطلاعاتی و ابزارهای جاسوسی رژیم، این شورش مادورو را شگفت زده کرد. او با عجله به فورته تیونا یکی از مقرهای ارتش در نزدیکی کاراکاس منتقل شد و در آنجا برای چند روز تحت تدابیر شدید امنیتی مورد محافظت نهاده شد. آیا این اقدام برای محافظت از مادورو بود یا آماده کردن او برای فرار از ونزوئلا و یا ترکیبی از هر دو مورد؟ این موضوع در آن ایام مورد اختلاف بود و تا امروز هم واقعیت ماجرا روشن نشده است. کوبایی ها به دلایل منطقی نگران مادورو بودند؛ پمپئو نیز بعدها علناً گفت که ما معتقدیم مادورو آن روز در آستانه فرار از ونزوئلا بود. مخالفان بر این باور بودند که پادرینو نیز در بیشتر ساعات آن روز در تیونا بوده است. اما دلیل این کار او هر چه که باشد، کوبایی ها و دیگر مقامات ارشد حکومت بی تردید نگران اتفاقاتی بودند که در مقابل دیدگان آنها رخ می داد و این امر آشکارا غلط بودن تصورات آنها مبنی بر حمایت مردم از مادورو و رژیم ونزوئلا را نشان داد.

اکنون دیگر یکی از نگرانی های من این بود که شکست قیام باعث افزایش بازداشت های جمعی مخالفان و به راه افتادن احتمالی حمام خون گردد که ما از ماه ژانویه تا به امروز نگران آن بودیم، اما این اتفاق بد در آن شب و روز پس از آن رخ نداد. حتی در هفته ها و ماه های بعدی نیز چنین اتفاقی نیفتاد.،ایران

منبع: ایران آنلاین

به "شگفتی مادورو از شورش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی مادورو از شورش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید