ترافیک مصرفی پلتفرم های داخلی در پوشش هیئت های محرم 99 بیشتر از پلتفرم های خارجی بود
به گزارش وبلاگ دوست، در جلسه ای با حضور رئیس و قائم مقام ساترا و نمایندگان رسانه های صوت و تصویر، ضمن تقدیر از رسانه های فعال در طرح خیمه های رسانه ای، برنامه های این رسانه ها برای محرم 1400 تشریح شد.

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از روابط عمومی ساترا؛ در ابتدای این مراسم مدیر صدور مجوز و امور رسانه های ساترا گزارشی از عملکرد رسانه های صوت و تصویر در طرح خیمه های رسانه ای در محرم 1399 ارائه کرد.
9میلیون بازدید از هیئات مجازی در عاشورا و تاسوعای 99
محمدرسول حاج اوقلی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه های ساترا در این خصوص گفت: در محرم سال گذشته 15 هزار هیئت به صورت مجازی و واقعی مراسم مذهبی برگزار کردند. خوشبختانه پیروز ترین پلتفرم ها برای پوشش مجازی مراسم عزاداری سیدالشهدا پلتفرم های داخلی بودند که این نشان می دهد راستا درستی را در پیش گرفته ایم.
وی اضافه نمود: سال گذشته هیئت آنلاین مراسم حدود هزار هیئت فعال را پوشش داد. این پلتفرم در روز تاسوعا نزدیک 4 میلیون نفر و در عاشورا بیش از 5/4 میلیون نفر بازدیدکننده داشت. 612 هیئت هم مراسم خود را به وسیله آپارات در اختیار 267 هزار کاربر یکتا قرار دادند.
مدیر صدور مجوز ساترا با بیان اینکه آپارات 48 برنامه پخش زنده را در محرم سال گذشته منتشر کرد، گفت: در روز تاسوعا یک میلیون و 370 هزار نفر و در روز عاشورا یک میلیون و 20 هزار بازدیدکننده از برنامه های مذهبی این پلتفرم بازدید کردند. بعلاوه برنامه های پخش زنده مذهبی آپارات یک میلیون و 520 هزار بازدیدکننده داشت.
وزنه سنگین پلتفرم های داخلی در مقابل پلتفرم های خارجی
رئیس ساترا هم در ادامه این مراسم هدف از برگزاری طرح خیمه های رسانه ای را در درجه اول شریک بودن در یک اتفاق معنوی عظیم دانست.
سیدمحمد صادق امامیان در این خصوص گفت: محرم اتفاق عظیمی است، داشتن دغدغه سلامتی مردم هم ارزشمند است و پلتفرم های داخلی سال گذشته با این دغدغه و با هدف برداشتن باری از روی دوش جامعه در زمان شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار مراسم عزاداری را به صورت مجازی برگزار کردند.
وی تاکید نمود: یکی از اهداف مهم ما در نخستین محرم کرونایی این بود که ترافیک مصرفی پلتفرم های داخلی در پوشش رسانه ای هیات ها بیشتر از پلتفرم های خارجی بوده است که خوشبختانه این هدف محقق شد. چنانچه طبق آمار اندازه کاربران برنامه های مذهبی تاسوعا و عاشورا در اینستاگرام کمتر از پلتفرم های داخلی بود.
امامیان با اشاره به دو پیغام این اتفاق مبارک گفت: رسانه های صوت و تصویر بخش خصوصی از یک سو در حد مسئولیت های اجتماعی، کار خود را به خوبی انجام دادند و از سوی دیگر مسئولیت ویژه خود در دوران کرونا را به خوبی ایفا کردند.
رئیس ساترا تاکید نمود: اندازه استقبال هیئت ها و حجم ترافیک مصرفی در محرم سال گذشته نشان داد طرح خیمه های رسانه ای به همت پلتفرم های داخلی به نتیجه رسیده است. البته ضعف هایی هم وجود داشت که قطعا رفته رفته مرتفع خواهد شد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به وظایف ساترا هم بیان نمود: ساترا علاوه بر زمینه سازی، وظیفه معرفی خدمات و فراوریات محتوایی رسانه های صوت و تصویر بخش خصوصی در طرح خیمه های رسانه ای در قالب بسته خبری، کلیپ، زیرنویس و ... را برعهده دارد.
توجه به دستورالعمل موافقت نامه کلی ساترا در فراوریات محتوایی
در ادامه، وحید فرهمند؛ قائم مقام ساترا طرح خیمه های رسانه ای در محرم 1400 را باکیفیت تر و بهتر از سال گذشته دانست و تاکید نمود که ساترا در راستا دسترس پذیر کردن محتوا های فراوریی پلتفرم های داخلی در طرح خیمه های رسانه ای گام برمی دارد.
وی با اشاره به فراوریات نمایشی پلتفرم ها هم گفت: برخی سرویس ها در محرم در پی فراوری محتوای اختصاصی خصوصا محتوای نمایشی هستند که ضروری است تاکید کنم این فراوریات باید مطابق با دستورالعمل موافقت نامه کلی ساترا باشد، در مقابل ساترا هم کوشش می نماید فرایند های اعطای مجوز به صورت چابک و کوتاه برای این رسانه ها طی گردد.
در ادامه این مراسم نمایندگان رسانه های هیئت آنلاین، آی گپ تی وی، آپارات و نمایش نت گزارشی در مورد اقدامات این رسانه ها در محرم گذشته و درباره برنامه های خود برای محرم 1400 توضیحاتی ارائه کردند.
در ادامه این مراسم، رئیس ساترا از رسانه های فعال در طرح خیمه های رسانه ای در محرم 1399 تقدیر کرد.
منبع: جام جم آنلاین