برگزاری جشن 2کیلومتری در قلب طهران؛ امروز

به گزارش وبلاگ دوست، جشن بزرگ 2کیلومتری میلاد امام هشتم با عنوان اجتماع بزرگ امام رضایی ها امشب به طول در میدان خراسان برگزار می گردد.

برگزاری جشن 2کیلومتری در قلب طهران؛ امروز

وبلاگ دوست- ابوذر چهل امیرانی: این جشن با مشارکت بخش های مختلف شهرداری تهران از جمله مناطق12، 14 و 15 امشب به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت برگزار می گردد و برنامه های متنوعی به اجرا درخواهد آمد.

مسئولان شهرداری منطقه12 به عنوان میزبان برگزاری این جشن، اقدامات مختلفی در این محدوده برای رفاه و پذیرایی از شهروندان انجام داده که راه اندازی موکب های فرهنگی و صلواتی تا خط کشی محوری خیابان 17شهریور و میدان خراسان از آن جمله است.

راه اندازی پردیس فرهنگی شامل غرفه هایی همانند عکس با حرم، هرچه می خواهد دل تنگت بگو و راه اندازی چایخانه حضرت رضا(ع)، از فعالیت هایی است که در حوزه فرهنگی انجام خواهد شد.

در حوزه ترافیک، آماده سازی پارکینگ امیرکبیر برای پارک خودرو شرکت کنندگان، معین مسیر جایگزین برای جلوگیری از انسداد خیابان 17شهریور، تأمین خودرو ون برای انتقال شهروندان از پارکینگ امیرکبیر به میدان خراسان، اصلاح و بهسازی 2سرپناه ایستگاه اتوبوس با رنگ آمیزی، نصب شیشه و تعمیر روشنایی آنها در ضلع شرقی میدان خراسان، خط کشی محوری خیابان 17شهریور و میدان خراسان، خط کشی گذرگاه های عرضی محور 17شهریور، تکمیل نوار جداکننده خط ویژه خیابان 17شهریور (حدفاصل بلوار قیام تا میدان خراسان)، ایمن سازی جزیره ضلع شمالی میدان با تجهیزات ترافیکی، بازدید از تمامی علائم ترافیکی میدان و اصلاح آنها، هماهنگی ماشین های برقی حمل ونقل برای جابه جایی افراد از مسیرهای منتهی به میدان خراسان و معین تکلیف محل توقف اتوبوس ها برای جابه جایی شهروندان، از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است.

آذین بندی محیطی، حذف زوائد از روی نمای املاک، اصلاح المان میدان خراسان و تبدیل به نمایی از حرم امام رضا(ع)، جمع آوری بنرها و تابلوهای غیرمجاز و نازیبا، هماهنگی با نیروهای آتش نشانی و اورژانس، تأمین تانکر آب شرب، هماهنگی با مساجد و مدارس برای استفاده شهروندان از سرویس های بهداشتی و تأمین سرویس های بهداشتی سیار هم از مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در حوزه خدمات شهری و زیباسازی بوده است.

از دیگر اقدامات این حوزه می توان به رنگ آمیزی نمای املاک، پایه های اتوبوس برقی، پایه های تابلوهای ترافیکی، المان های محدوده میدان خراسان، نرده های فضای سبز، جداول میدان و نوار میانی خیابان 17شهریور و بعلاوه نصب پایه چراغ های روشنایی، پرژکتورها، المان های نوری و اکران پرچم های تزئینی اشاره نمود.

بر اساس این گزارش، شست وشو یا رنگ آمیزی، برطرف سدمعبر و تخلیه بام کیوسک ها، شست وشوی سایبان ها، ایستگاه اتوبوس، جلوگیری از سدمعبر واحدهای صنفی مستقر در ضلع شمال غرب میدان خراسان، پاکسازی، نظافت و لایروبی حوضچه های زباله گیر و رسوب گیر ورودی کانال ها، لایروبی شبکه انهار، پاکساری جداره ها از برچسب و پوستر، شست وشوی پیاده روها و جداول و شست وشو و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخازن نیز برای این مراسم صورت گرفته است.

علاوه بر این، در حوزه عمران فعالیت هایی همانند ایمن سازی انهار، آسفالت محل های موردنیاز، روکش آسفالت پیاده رو از میدان خراسان تا خیابان کاظمی و خیابان لاجوردی، بازسازی کف پوش پیاده رو، ایجاد دسترسی پیاده رو به سواره رو از داخل مسیرهای فضای سبز، نصب لوله و سرپوشیده کردن نهر جنوب شرق میدان و بازسازی کف پوش پیاده رو صورت گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "برگزاری جشن 2کیلومتری در قلب طهران؛ امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن 2کیلومتری در قلب طهران؛ امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید